14 August 2016

Rare :: Teksi penuh koleksi mainan

Assalamualaikum...

Agaknya rezeki abang Eusoff dan Elyass.. terjumpa "benda" rare.. terjumpa atok yang mempunyai teksi yang dihias penuh satu badan kereta.


Kagum sungguh dengan minat mendalam atok ini, menghias teksi beliau dengan segala mainan comel-comel dan ada juga mainan yang boleh buat meremang bulu roma macam ular, mengkarung, cicak, biawak dan segala macam lagi.. Banyak sungguh! Yang pasti setiap ruang penuhh, dalam kereta, luar kereta, mahupun dalam bonet! Serius minat yang sangat mendalam-dalam nih. Sikit masa lagi agaknya seperti mainan-mainan bergerak dah jadinya teksi ni kat atas jalan rayaπŸ˜…πŸ˜…. Tapi atok ni memenag terbaekkk dan best sangat.πŸ‘


Bukan anak-anak je teruja dan kagum.. mama dan papa anak-anak pun teruja dan kagum tahap tak tahu nak kata apa dah. Satu teksi tu mama pusing-pusing-pusing, sambil mulut mengukir senyum tak putus. Serius kagum yang amat mendalam..

Atok pulak sporting suruh bukakan pintu kereta untuk dua beradik ni tengok hiasan dalam kereta pula. Memang nakk laaa... Eusoff dan Elyass memandang-mandang tak berkelip. Memang nampak sungguh di riak wajah abang Eusoff "kegeraman" pada mainan-mainan tersebut. Tapi dia tahu la, itu atok yang punya, takde la dia meminta-minta..


Atok suruh bergambar kenangan dengan kereta dia tu. hehe.. memang la takkan lepaskan peluang ni. Confirm mama akan abadikan cerita Eusoff dan Elyass terjumpa teksi rare ini di blog ini.


Dalam 15 minit juga kami pusing-pusing kereta atok, tengok kiri kanan, depan belakang, luar dalam.. Elyass dah nangis-nangis tunjuk nakkan mainan atok..hihi.. bukan reti lagi Elyass ni kan... 


Abang Eusoff dan Elyass salam dulu dengan atok sebelum mintak nak beredar..
Atok bagi hadiah spek kat dua beradik ni... Katanya nak gi berkelah elok la pakai spek. Terima kasih atok.... (standby untuk penumpang kecik agaknya spek ni.. beriya atok buka bonet ambik spek)


Kami jumpa atok teksi waktu nak keluar rumah pagi nak ke Ulu Yam weekend lepas...

Harap nanti-nanti leh jumpa atok teksi rare lagi. Boleh cuci-cuci mata tengok teksi atok lagi..😊






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to DIANA SAILA
Designed by UMIESUEstudio 2015