11 March 2013

Perihal Risik merisik : 09 Mac 2013

Assalamualaikum...
Alhamdulillah... majlis merisik adik bongsu saya yang berlangsung pada Sabtu, 09 March 2013  berlangsung dengan lancar dan sempurna, Alhamdulillah..

Sebenarnya ada sedikit kebimbangan, sebab kami adik beradik bukan lah berpengalaman akan hal risik merisik nih. Dulu turn abang-abang semua, arwah emak masih ada...dan semua urusan memanglah emak yang aturkan.. Tinggal kami pergi memeriahkan suasana atau lebih tepat lagi meramaikan rombongan majlis sahaja.

Untuk kali ini, kami perlu muafakat adik beradik... try and error jugak laksanakan hal risik merisik nih... Alhamdulillah semua berjalan ok.. run smoothly.... Alhamdulillah.. =)

Disebabkan hanya hantaran untuk merisik sahaja.. kami adik beradik decide untuk tidak terlalu decorate seperti hantaran pertunangan atau perkahwinan yang heavy dengan bunga-bungaan, ribbon-ribbon dan segala bagai perhiasan lagi... Kami lebih memikirkan untuk satu hantaran yang simple.. sebagai buah tangan dari kami kepada bakal adik ipar =)

Namun begitu kami still mahukan something yang menarik, lain dari yang lain... Yang sedap mata memandang...wah..wah..wah..melampau betul kan keinginan kan? =p

Jalan-jalan cari barang kat Nilai 3.. kami berkenan satu kotak.. gabungan hitam dan purple gelap.. cantik nampak ekslusif dan modern.. harga pun agak "boleh tahan" Tapi demi untuk adik bongsu kami... demi untuk buat yang terbaik untuk dia.. kami proceed kotak ini.. Tak perlu apa-apa perhiasan dah.. masuk barang-barang dan tutup! Haa...simple sahaja kan hantaran merisik kami..

Untuk kotak cincin, pilihan kotak cincin hitam berbentuk hati dan diserikan dengan batu-batu permata tiruan berwarna purple.. perfect! Matching dengan kotak hantaran tadi... =)



Cantik dan cukup simple... tapi bila dah balik rumah..fikir punyer fikir.. tak ke simple sangat pulak nanti.. so, pecah kepala la fikir apa yang nak ditambah untuk nampak lebih sempurna... =p

Tetiba terpikir kan blog http://brideinmaking.blogspot.com. Memang tiap-tiap hari ah berkunjung ke situ.. Kalau tak baca pasal hal-hal kraf, baca pasal cik Merah yang comel tu.. ataupun baca pasal hal-hal dekorasi rumah pemilik blog.. Kagum dengan kretiviti Faeza... Mana tahu kan dapat rumah sendiri nanti leh dekorasi rumah cantik-cantik macam faeza punyer... =)

Ting!! Keluar idea, saya nak buat pantun merisik.. Lakaran indah di atas sekeping kad, dengan corak-corak yang cantik. Itu semua saya serahkan pada Faeza untuk memikirkan corak bagaimana yang sesuai. Orang yang kreatif semestinya banyak idea kreatif kan.. saya maklum akan hal itu.. =)

Tugas saya hanya beri 3 rangkap pantun yang indah aje...

Urusan dengan Faeza, sangat lah mudah... Semudah ABC, 123.. 2-3 kali berbalas email..akhirnya saya dapat artwork dari Faeza.. Sangat cantik dan saya terus confirm untuk printing je...

Harga? Sangat berbaloi.. =) Tq tau Faeza... len kali boleh la berurusan lagi... hihi

Ni hasil kerja tangan kreatif Faeza...


Dan ini hasil setelah dimasukkan barang-barang, diselitkan kad comel terisi pantun yang mewakili maksud kedatangan kami... simple-simple sahaja....



Dan sekeping dua gambar ketika majlis merisik..majlis simple yang sweet sangat..
Yang paling sweet nyer en.suami jadi jurucakap majlis pihak lelaki.. Ayah main petik jer... Nak tak nak en.suami kene lah jugak main peranan kan...


Tak sabar menunggu 25 Mei nanti...majlis bertunang la pulak..

Alhamdulillah..semoga Allah permudahkan urusan adik saya.. Semoga jodoh ini anugerah dari Allah yang paling sempurna untuk hidupnya..

Kalau emak ada..mesti dia gembira kan Kim..? =(

Last but not least...
Ini lah orang yang dirisik...comel tuannya..semoga jodoh itu ada untuk kalian berdua.. Insha Allah..


Saya lak rasa tak sabar...... Excited kot nak dapat adik ipar... =p




6 comments:

  1. cute betul idea risik merisik ni. apepun idea creative.

    thanks yer berurusan dgn sy :)

    ReplyDelete
  2. Alhamdulilah selesai majlis merisik ye...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ngah...Alhamdulillah..selesai sudah..
      next.. bertunang lah pulak..=)
      Kakak-kakak dan abang-abang nyer yang over excited ni Ngah.. Tuannyer rilex je... =p

      Teringat lak zaman kite-kite nak mendirikan masjid dulu..huhu

      Delete
  3. Replies
    1. Tq kepada tuan yang membuatnya... =)
      Link seperti diatas...

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to DIANA SAILA
Designed by UMIESUEstudio 2015