23 June 2012

"Learn English with Noddy"

Salam,

Korang pernah dengar tak pasal bende alah nih….? Saya pun baru aje tahu, sebelum nie tak pernah tahu apatah  lagi dengar dan tengok… Mungkin jugak, sebelum nie pernah ade salesman yang offer untuk dengar penerangan tentang bende alah nie kat saya dan en.suami kat mana-mana, tapi mase tuh kami ignore aje orang tuh…agaknye laa…  (Dalam erti kata sebenar: Belum terbuka pintu hati lagi)

Hinggalah hujung bulan Mei baru-baru ini, tengah jalan-jalan kat Gaint Batu Caves, en.suami ditegur oleh sorang salesman nih.. offer untuk duduk dulu, dan dengar penjelasan dari beliau.. Saya nampak en.suami duduk! dan saya dari jauh dah cam geram je…sebab masa tuh dah nak maghrib dan kitorang kene cepat-cepat carik barang yang nak beli pastuh balik!
Ingat nak tarik lengan en.suami, nak kata.. “takpe la encik, kitorang nak capat nih!..terima kasih aje laa” Tapi dah sampai dekat tuh..tetiba terpandang kat tv kecil yang diorang pasang…. Citer kartoon..dan nanak sangat focus pada bende tuh.. Saya tarik kerusi dan joint duduk sebelah en.suami… muahahhaha.. Konon la nak ajak en.suami beredar cepat-cepat dari situ kan.... Alih-alih saya yang terjoint sekali..
Mula-mula dengar, dalam hati “ye ke…? Ye ker..? Cam tipu jerk.. tipu la tuh..” heheh..jahatkan…? Tapi bile dengar lama-lama.. fakta-fakta tentang perkembangan otak baby..macam mana baby boleh belajar dari keadaan sekeliling,  mula-mula rasa cam best je…pas tuh teruja… pas tuh apa kata kita cube!! Tak salah untuk pembelajaran nanak kan?
Last-last kami suami isteri decide untuk tutup mata dan beli sahaja untuk pembelajaran nanak. Harap-harap masih belum terlambat untuk nanak saya 1 tahun 7 bulan itu belajar semua ini. Orang lain anak 6 bulan dalam kandungan dah beli ok…. Keluar fresh-fresh dari pewot dah boleh start belajar “Learn English With Noddy” ini.. Sangat advance.. 
Buku nanak.... Banyak nyeerr....

Buku mama dan papa..... Guide book ofcoz!

Alhamdulillah, setakat sebulan nanak dengan Noddy ini… ada perkembangan positif yang kami nampak.. Nanak sudah boleh sebut beberapa perkataan English yang dia dengar dari program ini, rainbow=ebow, car=karng.. (motif tambah ng?? anak kelahiran Terengganu la katakan..geggeg), train=een, bye=bye, dan ada la beberapa words lagi...  Nanak jugak boleh nyanyi-nyanyi ikut lagu Noddy walaupun tak berapa nak faham perkataan dia. Boleh feedback apabila Noddy say bye!.. Nanak pun say bye!... Yang saya amat-amat terkejut, apabila part Mr. jumbo kata "No..no..no.. I'am grey!!" dengan suara garau dan besar, boleh lak nanak nak ajok ikut dengan suara yang besar gak... Alahaiiiii...comel je...! Yang bestnyer sepanjang lebih kurang 12minit program ini, nanak memang focus! Ada part-part yang dia suka…nanak senyum dan tepuk tangan! So sweet…. Dah abis seround, nanak mintak lagi….nak..nak.!! Feedback positif lagi! Alhamdulillah.. Semoga dia tak boring-boring ngan program ini, Insya Allah.

Banyak tahap/modul/siri dalam “Learn English for Noddy” ini… mengikut tahap usia nanak membesar.. Untuk nanak saya, TAHAP 1 dulu… Dah agak banyak penguasaan dalam tahap 1, beralih lak ke TAHAP 2, dan seterusnya… Hopefully dah sekolah nanti, nanak pandai English ye… :-)

Agak-agak ada tak program macam nie untuk penguasaan Al-Quran eh.... Saya nak carik laa..... Ilmu dunia dan ilmu akhirat...moga-moga nanak saya boleh pelajari kedua-dua ilmu ini dengan jayanya..Insya Allah... :-)

31 comments:

  1. Assalamualaikum.

    Agak2 boleh tak saya nak copy CD 2 Noddy - Sepuluh Keping Syiling Untuk Noddy? CD saya patah. Segala kos CD dan pos saya bayar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Owh...boleh-boleh....bg detail ye...nanti saya pos...
      Takde masalah untuk tolong menolong bab pembelajaran ni kan... Ilmu adalah untuk perkongsian....

      Email detail ye...
      Kang nanti inform ye..untuk notification saya kalao dah email..

      Insya Allah saya pos dalam masa terdekat ni..

      Delete
    2. Saya dah email. Terima kasih ya..

      Delete
    3. Saya tak terima apa-apa email la... boleh emailkan ke diana.alias@paling.com.my tak... Saya tunggu email ye...?

      Delete
    4. sory...sorry...mungkin email gmail tu...dianaeusoff@gmail.com aje... takde .my...

      Delete
    5. ok dah hantar semula ke dianaeusoff@gmail.com. thanks!

      Delete
    6. Ok saya dah terima email... Insya Allah dalam masa terdekat nih saya burn dan saya pos ok..? :-)

      Delete
  2. Just nk tanya camna selepas 6 bulan. .ada lafi yg positif tak..sy plan nak beli tapi serach tenet dulu...rasa2 ok tak? Bape harga dia offer kt awk ye..tq leen

    ReplyDelete
    Replies
    1. Leen..pasal harga saya check balik eh..lupa la..
      Ada masa nanti, saya citer keberkesanan program ini untuk si kecil saya ye..

      Delete
    2. Pada sesiapa masih berminat utk adakan noddy boleh emailkan pada sya di azrulaffendy118@gmail.com

      Delete
  3. Just nk tanya camna selepas 6 bulan. .ada lafi yg positif tak..sy plan nak beli tapi serach tenet dulu...rasa2 ok tak? Bape harga dia offer kt awk ye..tq leen

    ReplyDelete
  4. assalamualaikum..kalau ade sesiapa lagi yg berminat nak tahu tntang program ni call je saye ye..insyaallah sy boleh bantu..0197115993

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macam tak dapat je Aishah... Semua ni datang satu set..cd, buku-buku...

      Delete
  5. Assalamualaikum..emm..sy baru nk guna program ni..so tgh survey pengguna program n blogwalking cari maklumat..semoga pelaburan sy tuk anak ni berbalaoi n berkat..tq for ur feedback from this program..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Pn. Hartini...
      Insya Allah... kadang untuk mendapatkan kecemerlangan anak-anak dalam akademik.. ibu ayah perlu melabur sikit untuk pembelajaran.

      Alhamdulillah sekarang ni walaupun dah banyak sangat kartoon lain yang menjadi kegemaran Khilfi Eusoff.. tapi masih jugak mintak nak tengok "di"- Noddy...

      Banyak bende yang bermanfaat terkandung di dalam program ini. Insya Allah... slow-slow anak-anak kita akan dapat input darinya..

      Delete
    2. salam..

      bolah share testimoni anak2 psl noddy ni.. br beli tu son.

      Delete
  6. Assalam.. saya baru beli learn with noddy kelmari. Sempena ulangtahun anak sy yang pertama.. google2 jumpa blog sis.. lega bila baca, ramai bg feedback positif utk anak2.. ^_^

    Tq sis :)

    ReplyDelete
  7. sis, sorry saya nak tanya saya dah 3 tahun guna produk ni tapi kebanyakan cd dah rosak. Saya nak tanya kalau saya mintak sis burn kan semua cd dan saya bayar boleh tak?.. sbb saya ada tanya office diaorg charge dlm rm18 per cd.. mahal sgt bagi saya.. kalau rm5 per cd pun boleh sis

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam kenal Rina..

      Sorry tau... CD saya pun dah banyak yang tak berapa elok.. lekat-lekat dah..
      Eusoff dah lenjan cukup-cukup CD tu.. takpe lah.. dah memang nak suruh dia belajar kan...

      Office diorang charge RM18 per CD? Mahal jugak tu kan...? Tapi kalau memang kita nak untuk pendidikan anak-anak.. boleh jee...

      Masa beli aritu saya tak sempat pulak nak buat duplicate copy cd tu.... Sekarang dah rasa nyesal...mmmm

      Maaf tau rina..

      Delete
  8. sis, sorry saya nak tanya saya dah 3 tahun guna produk ni tapi kebanyakan cd dah rosak. Saya nak tanya kalau saya mintak sis burn kan semua cd dan saya bayar boleh tak?.. sbb saya ada tanya office diaorg charge dlm rm18 per cd.. mahal sgt bagi saya.. kalau rm5 per cd pun boleh sis

    ReplyDelete
  9. Sis rina, sy ada br beli. Kebetulan sy pn nk duplicate utk simpanan sy sndri. Kindly Whatsapp sy 0127868634 ye. Sorry jrng on9.

    Anyway, ada sorg kawan tu beli saing sy. Dia ambil installment. But now dia ada mslh kewgn xmampu byr. Ada yg bminat x nk beli dr dia? Baru lg. Bln 8/2015 dia beli.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh ke nak duplicate..? Saya dah cuba buat.. copy boleh..tapi bila nak burn cd memang tak dapat.. saya rasa diorang dah set security untuk makesure, produk diorang ni bukan sesenangnya nak dicetak rompak.

      CD abang Eusoff dah banyak yang rosak... sedih sungguh rasa.. Saya pun ye!

      Dia memang tengok sungguh-sungguh.. Buku-buku pun ada yang dah lunyai.. buat coloring la..

      Untuk Elyass kalau kata comp. dorang memang charge rm18 untuk satu cd.. boleh je la beli.. sebab program ini memang sangat-sangat best!!!!

      Abang Eusoff banyaaaakk dapat ilmu dari Mr.Noddy...

      Delete
  10. Insya Allah..mudah-mudahan.. :)

    ReplyDelete
  11. salam...sy pn br beli noddy ni smlm...sblm ni x tau pn pasal noddy ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah... nurfarah nadzirah..
      Semoga mendapat manfaat dari Noddy ye.. :)

      Delete
  12. Salam..hai sis..blh x saye nk mntak no fon? Just nk tny pasal noddy..berbaloi x beli? Smlm bru register...so..masih blog walking cr testimony

    ReplyDelete
  13. Salam..hai sis..blh x saye nk mntak no fon? Just nk tny pasal noddy..berbaloi x beli? Smlm bru register...so..masih blog walking cr testimony

    ReplyDelete
  14. assalammualaikum..sy baru je beli program learning with noddy ni..so far baru sekali tengok.anak sy yg berumur 2 tahun dah pandai sebut “car” yg ade dlm cd 1…terkejut juga coz before ini dia sebut car tu bus..
    so far puas hati dgn program ni 🙂
    salam kenal2..ni n phone sy 0133097104

    ReplyDelete
  15. Yang berminat dengar penerangan boleh set appointment dengan saya..0127820308

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to DIANA SAILA
Designed by UMIESUEstudio 2015