29 May 2016

Drawer pakaian anak-anak sudah roboh

Assalamualaikum..

Anak dah dua, penstoran seluar baju, tuala mandi, stokin dan macam-macam lagi alatan anak-anak sangat kalam kelibut. Sejujurnya seawal berpindah November 2015 sehingga ke hari ini, masalah kain baju belum pun selesai. Masih ada baju seluar yang jarang pakai duduknya di dalam kotak lagi, di bilik ke-3 kami.

Ada sedikit cerita pasal bilik ke-3 di sini :: Carboot sale @ AU5 Lembah Keramat

Terpanggil untuk bercerita perihal bagaimana penyimpanan kain baju anak-anak di sini, ekoran almari pakaian Eusoff dan Elyass roboh minggu lepas.. perlu ditulis memori ini.. :)

Awalnya cuma tak leh buka drawer ke-3, sebab tersangkut dengan papan tampung baju drawer ke-2 yang dah melendut teruk.. Mintak en.suami tolong angkat-angkat sementara saya cuba tarik drawer ke-3 untuk buka. Langsung roboh... 

Berpandangan saya dan suami.. sedih tiba-tiba..hihi

Sekarang drawer ke-3 tak boleh bukak langsung sebab papan tampung baju drawer ke-2 sudah jatuh sepenuhnya. Susah la nak mengambil seluar baju drawer ke-3.. hmmmm.. Drawer pertama cuma letak tower 4-5 helai je.. papan dia pun dah makin meroboh juga. hmmmmm lagi....


Drawer pertama

Drawer kedua, roboh sepenuhnya

Drawer 3 tingkat made in IKEA, lupa namanya.. belinya sudah lama dah.. masa abang Eusoff umur setahun lebih-lebih sikit. Kalau ikutkan dah sangat berbaloi pun guna, usia drawer sudah lima tahun lebih kurang. Sampai masa dan ketika rosaklah dia. Mungkin over load baju abang Eusoff dan Elyass.. Tak dapat nak menampung berat sudah.

Muat ke anak 2 dengan drawer 3 tingkat ni je..? Memang tak cukup pun... Baju sekolah dan baju melayu Eusoff dan Elyass saya sangkut je. Ada sikit baju abang Eusoff terpaksa menumpang di 2 drawer almari plastik mama. 



Serius perlu mencari penyelesaian untuk penstoran kain baju di bilik ke-3 ini. Terutamanya kain baju anak-anak.

Masuk bilik ke-3.. stress tengok drawer kain baju anak-anak rongak tengahnya. Mujur Elyass jenis tak kacau kain baju terdedah tu.. 

Dah mencari-cari idea dan sudah mengira-ngira budget di dalam poket.. tengok nanti macam mana.

Sangat kritikal dah nih.. :(





3 comments:

  1. yeayy...mesti ada entry susunatur nt. tak sabar tunggu! (^_^)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahhaha...Insya Allah...
      Tunggu.....😊😊😊😊

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to DIANA SAILA
Designed by UMIESUEstudio 2015