10 May 2016

Eusoff dan Elyass main air di kolam Kanak-kanak taman KLCC

Assalamualaikum...

Hari Sabtu yang baru je berlalu, papa Eusoff dan Elyass kena bekerja belah petangnya. Pagi-pagi mama dah plan sendiri, nak bawa anak-anak keluar, jauh-jauh dari tv, computer/laptop mahupun hp. Gigih sendiri siapkan nasi dan sejenis lauk, konon-konon nak berpicnic sekali. Sedangkan masa tu en.suami bizi mengadap laptop dan melayan call pasal kerja dia.

Dah agak siap nak masak, cuba nasib bagitau; 

"Bawakan la mama dan anak-anak ke KLCC. Ingat nak ajak anak-anak main air kat kolam kanak-kanak taman KLCC dan makan apa yang dah mama masak ni..."

Haaa..lebih kurang gitu la dialog minta simpati.

:) nasib baik en.suami ok je.. katanya kerja dia belah-belah petang sikit. Masih ada masa untuk mama dan anak-anak. Sepantas kilat la kami bersiap.. tengah hari juga baru keluar rumahnya. Tunggu en.suami settlekan mana-mana kerja yang perlu disiapkan dulu..


Here we are! Kuala Lumpur City Centre..


Abang Eusoff dan Elyass - Best friend forever!

Jadinya, dengan matahari atas kepala pukul 11.30 pagi... kami di kolam kanak-kanak taman KLCC, bermain air! Eusoff dah tak takut air dah, seronok bila tahu nak ke KLCC main air... Elyass pada awalnya seperti takut-takut juga.. lama-lama teruja sama dengan abang main tepuk-tepuk air.

Sebelum tu kami makan bekalan yang bawa dari rumah tu. Lauk biasa-biasa, tapi bila makan di luar, terasa sedapnya luar biasa la pula.. Gambar sekeping pun takde.. kelaparan sangat barangkali.. :)


Ni papa main air namanya ni..

Abang Eusoff dan Elyass - Best friend forever!

Suke tau buat aksi comel bile bergambar..

Abang Eusoff dan Elyass - Best friend forever!

Mama pun nak interprem jugeee... :p

Main air sampai pukul 1.30 petang.. Panas sangat-sangat dah waktu tu... Anak-anak kecil lain pun mak ayah mereka dah bawa naik juga dah.. Tunggu petang sikit baru turun balik.. Memangdangkan papa kerja, terpaksa pasrah Eusoff dan Elyass keluar dari kolam. Kalau ikutkan mereka, nak main juga lagi....

Bimbang juga anak-anak demam main air tengah-tengah panas.. tapi Alhamdulillah, kuat juga antibodi badan mereka. 

Abang dah request nak mandi kolam KLCC lagi.. Lain kali kita datang lagi yee..

:)


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to DIANA SAILA
Designed by UMIESUEstudio 2015