31 July 2013

The Chicken Rice Shop @ Berbuka hari ke 21

Assalamualaikum...

Banyak hari dah rasa tak menulis di blog ini. Rindu sebenarnya tapi sebab kekangan masa, rindu pun.. tak leh buat apa-apa... Alhamdulillah hari ni ada ruang dan peluang, harus lah kene update.

Hari ini dah hari yang ke 22 kita berpuasa. Ramadhan sudah ke penghujungnya. Tak berapa hari dah pun lagi nak bertemu Syawal yang dinanti-nanti. Sedih..sayu rasanya. Terasa Ramadhan yang dilalui sangat cepat tempoh waktunya berlalu. 

Tunggu masa berbuka lepak kat playground
sambil makan kepok lekor..

Berbuka  puasa hari ke 21.. saya merasa berbuka berdua aje ngan anak bujang saya, Khilfi Eusoff.. Sudah menjadi kebiasaan setiap tahun saya yakin dan pasti mesti ada satu hari saya akan berbuka sendiri (sewaktu tiada anak) dan berbuka berdua (bila dah ada Eusoff). Rasanya..biasa-biasa aje... Takde apa yang nak disedihkan... En.suami kerja mencari rezeki untuk anak isteri. Haruslah isteri redha aje..

Semalam kami dating berdua berbuka di The Chicken Rice Shop kat Giant Batu Caves aje... Booking meja dari tengah hari sebab takut takde tempat nanti. Lepas booking teringat Ramadhan 1433H.. Terasa macam pernah melalui detik keadaan ini la... =) Terus tengok balik entry Ramadhan lepas.. dan saya senyum sendiri.. hihi.. 

Pertama kali di Ramadhan ini -Berbuka berdua dengan nanak di tempat yang sama, meja yang sama kami berbuka semalam... Menu je sikit berbeza.. 

Adakah bila en.suami takde, selera makan saya adalah di The Chicken Rice Shop..? hahha tetiba tertanya kat diri sendiri... =) Entah arr... yang pasti dah dua tahun berturut-turut macam ni.. Tengok tahun depan lak camne kan...?

Alhamdulillah... berbuka puasa dikala Eusoff sudah menginjak 3 tahun adalah lebih mudah.. lebih tenang dan damai... Khilfi Eusoff dah semakin behave.. Dah faham bila ditegur, terus mengikut kata... Berbuka berdua tahun lepas, keadaan lebih huru hara sikit.. Ye laa Eusoff umur baru nak masuk 2 tahun.. apa la yang di tahu..

Sebab nanak dah besar, makan pun dah banyak...sebab dia pandai dengar kata mama, jadinya mama orderkan set special untuk dia.. Little Chick Junior Combo... 


Nampak nanak seronok sangat sebab set untuk kanak-kanak ni diorang serve dalam pinggan yang comel complete ngan sudu dan garfu.. Dah tentu-tentu la Khilfi Eusoff teruja lebih... =)

Ini buktinya... ( '_____' )


Dan sebab Khilfi Eusoff budak baik jugak... Eusoff dapat adiah sekor Little Chick yang omel angat!!


Tahun lepas saya ambil set promosi Ramadhan.. Tahun ni, tak teringin lak..walaupun nampak ayam percik tu macam menggiurkan aje.. Rasa nak makan yang ringan-ringan aje...Erkk.. Ringan le sanggaattt kan..? =)

BBQ Chicken Noodles dan Pai Tee

Milo Untuk Khilfi Eusoff dan tea 'O' untuk  mama..

Alhamdulillah... walaupun tanpa en.suami depan mata.. kenyang tetap  kenyang kan Khilfi
Eusoff? hihiih

Seronok spend time berdua ngan nanak sekarang.. Lepas solat magrib kat situ, mamanyer nih round satu Giant carik baju raye.. Nanak ngikut je.. Muka nampak penat dan pasrahhhhh.. Dah dapat dua pasang, ada hati nak meround lagi dan lagi.....

Tetiba dengar suara kecil tapi kasar bunyinye "amma... nak alik.. "

Hahah...kesian.... =)



4 comments:

  1. wah..untongla berbuka kat luar.
    kita tahun ni berbuka kat rumah sesaja.
    buat kuih raya ke kak ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takde untungnya berbuka kat luar bib... Bosan dah rasa... Tapi nak masak cam x berbaloi lak...makan 3 mulut..penat je lebih..hihhi..

      Kuih raya? Tak buat pun..? Ada jual kuih raya ke? Akak nak beli..!!! =)

      Delete
  2. haha...kak. kita tak jual kuih raya. kita jual dodol je. hikss!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dodol?? Ishh sedap gak tuh.... boleh tempah ke..? Hihi

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to DIANA SAILA
Designed by UMIESUEstudio 2015