11 April 2016

Cuaca panas & Elyass cucuk satu tahun setengah..

Assalamualaikum..

Panasnya cuaca kat luar.. kat dalam rumah pun terasa bahangnya.. Mujur lah ada aircond, waktu panas melampau boleh buka untuk berikan rasa dingin. Jika tidak bersauna dalam rumah la gayanya mama dan anak kecil sorang ni. 

Cuma part baju jemuran, seronok sangat..sebab jemur sekejap dah boleh angkat lipat dah. Tak perlu tunggu lama-lama menjemur seharian. Lancar kerja urusan kain baju sekarang ni. Tak menggunung ganang macam dolu-dolu... :)

Cuaca-cuaca panas ni, sedap dapat pekena ais krim. Memang gemar sangat dak kecik ni makan ais krim. Tapi tak abis pun satu tu..mama jugak yang kena abiskan.


Pagi tadi cucuk 1 tahun setengah Elyass.. bimbang sangat dia menjerit-jerit sakit kena cucuk.. tapi sangat mengejutkan dia relaks je.. tak dengar suara langsung..menangis lagi la tak... Tak sakit agaknya kot eh..? macam kena gigit nyamuk je kot.. mama dan papa yang lebih-lebih pegang anak sambil tutup mata.. :p


:)





2 comments:

  1. Panas kan skang ni...malas rasa nak kuar rumah...tp duk dlm rumah pon panas gak!..ekon mmg sentiasa on..kalau tak mmg sauna...
    psssttt... caner jd surirumah sepenuh masa ni??? Best kan??? Heheh...kan dah ckp....seronok!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah..
      Setakat hari ni...seronok sangat!! Tapi masih x dpt cabaran sebenar sebab abg Eusoff masih sekolah dan duduk daycare sampai petang.

      Tahun depan adalah cabaran yang sebenar...😊

      Tapi best sangat... semua terurus..makan, minum, pakai, tempat tinggal.. πŸ‘πŸ‘πŸ‘

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to DIANA SAILA
Designed by UMIESUEstudio 2015