20 July 2013

Pendaftaran Persekolahan Khilfi Eusoff 2014

Assalamualaikum...

Puasa hari ke-11... Lagi-lagi di hari cuti..sangat best rasanya, bangun sahur 4.30am, en.suami decide nak drive thru McD aje, pekene Spicy Chicken Mc Deluxe. Layan dalam kereta depan McD. Feeling habis!

Lepas subuh sambung tidur balik sampai lah tersedar nanak yang kejutkan mintak susu. =)

Hari ini ada agenda penting nak kami laksanakan. Pendaftaran persekolahan nanak bagi sesi persekolahan 2014. Berdebar pun ade! 

Kenapa terlalu awal pendaftaran untuk persekolahan tahun depan sedangkan sekarang baru Bulan Julai? Sebabnya kami kejar harga promosi Nisfu Sya'ban. Banyak kurang berbanding pendaftaran di bulan-bulan lain. Promosi ini akan berakhir 24 Julai 2013. Tu yang cepat-cepat kejar tu... =)

Untuk melaksanakan misi itu kami perlu ke Giant dulu untuk ambil gambar ukuran passport nanak yang terbaru. Untuk urusan yang satu ini mamanye ni dah hangin satu badan. Susah sungguh Khilfi Eusoff nak bekerjasama untuk ambil gambar je pun! Strategi papa belikan nanak komik Upin & Ipin, tak jalan...., suruh bergambar dengan paksaan lagi la tak berkesan langsung. Boleh buat nanak nangis lagi kuat ada la.... Jalan terakhir biar aje nanak duduk-duduk belek komik ngan papa kat situ, dan saya curi-curi ambil gambar menggunakan kamera kedai. Banyak keping gak la cubaan mengambil gambar tu... hingga la dapat satu gambar yang ok nanak pandang kamera, tapi muka tak puas hati masam mencuka...! Tuan kedai kena crop balik gambar nanak  tu dan letakkan backgroud biru kat belakang. Boleh laa..asalkan kami dapat gambar pasport terbaru nanak.

Masam mencuka!

Lepas tu terus ke school nanak untuk urusan pendaftaran sekolah dia. Nervous sangat-sangat..!! Uiiii anak bujang saya dah nak sekolah tahun depan nih! Dah tentu lah mama papa nyer yang nervous lebih. Bimbang pun ada, kot nanak tak dapat nak sesuaikan diri dengan keadaan persekolah yang memang terlalu asing bagi dia sekarang ni.

Lagi satu yang buat saya bimbang, untuk kemasukkan ke sekolah ini diwajibkan tidak memakai pampers dan tidak berbotol susu. Botol susu saya boleh kata Khilfi Eusoff boleh aje sehari tak berbotol, tapi tang pampers tu..susah sikit. Sampai sekarang usaha untuk ajar Eusoff tanpa pampers cam tak betul-betul berjaya lagi. Harapkan weekend aje.. tu pun kalau weekend keluar berjalan, tetap pakaikan pampers kat nanak. mmmm... camne ye... risau lah.. Kang nanti kot tak sempat Eusoff sesuai kan diri dengan tidak berpampers. Dah lah minggu orientasinya 16~27 Disember 2013 ni dah! Pendeknya masa..tak terkejar rasa!

mmmm....sempat ke tidak eh?!

Urusan pendaftaran berjalan dengan mudah aje...submit segala borang pendaftaran yang dah saya siap-siap isi kat rumah dilampirkan sekali dengan term & regulation yang dah ditandatangani oleh parent tanda faham dan setuju, satu salinan surat beranak, satu salinan kad pengenalan nanak, serta gambar 2 keping. Itu sahaja.

Urusan pembayaran perlulah dibayar bila invois diterima by email nanti.

Harap-harap segala urusan Allah permudahkan. Lebih-lebih lagi urusan Eusoff dan pampers tu...mmmmmm.. Amin..

Daftar kat sekolah mana..? Lain entry nanti saya cerita ye..?

Selamat Berpuasa..




4 comments:

  1. dh besar nk sekolah dh upenye...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye aunty tini...nak school dah...tapi kalo tanya dia nak school tak? Jawapan dia mesti "anak!"

      Entah lah kenapa...apa yang dia faham maksud "school" tu eh? Mmmmm

      Delete
  2. alahai masamnye muka dia....besar dah eusoff sekejap je masa berlalu....
    pampers tu sempat lagi Na nak ajar eusoff...pasti boleh.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masam kan muke anak mak ngah nih! Rasa nak cubit-cubit je tadi..hihi =)
      Sempat eh Ngah..? mmm...bimbang laa...

      Harap-harap biarlah sempat...tak nak nyusahkan teacher kat sekolah nanti..

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to DIANA SAILA
Designed by UMIESUEstudio 2015