19 July 2013

Fullhouse Wangsa Walk @ Berbuka hari ke-10

Assalamualaikum...


Alhamdulillah..selesai sudah berpuasa untuk hari ke-10.. Dalam tak sedar dah seploh hari dah kita berpuasa ye.... Ayat biasa dalam entri-entri sudah.. "sekejap sungguh masa berlalu pergi".. Esok sudah hari ke-11, semoga perjalanan puasa di hari minggu besok baik-baik saja... disamping banyak agenda untuk diselesaikan besok hari. Harap running smoothly, Insya Allah.

Hari ini berbuka kat luar lagi. Mood nak masak memasak untuk berbuka tak datang-datang lagi.. Besok dah ada perancangan untuk berbuka di luar. Lusa pun  sama.... Seminggu bekerja memang berbuka dengan membeli di bazar Ramadhan aje. 

Berbalik kepada perihal berbuka puasa hari ini.Tetiba tekak menginginkan western food. Dah mintak kebenaran en.suami masa kat office lagi dah.. "boley la...boley la.. boley la.." Macam biasa, en.suami akan approved lagi, untuk berbuka puasa di Fullhouse, Wangsa Walk.





Balik kerja tadi terus berkejar ke sana, bimbang kot-kot Fullhouse Restaurant betul-betul dah full house! Kang dan kempunan... =)  Tapi Alhamdulillah, masih ada kosong, tapi meja kat luar-luar aje la... Kat dalam dah penuh! Takpe la... kat luar pun ok.. Masih lagi terasa suasana restauran Fullhouse yang comel tu dengan dekorasi-dekorasinya yang arrrgghhhhhhhh chomelll sungguh! 

Sampai tak berkelip mata Eusoff menengokkan di satu sudut ruang sebelah meja makan kami ada patung comel bernama Tracy.. di samping gabungan dekorasi-dekorasi lain yang sungguh memikat hati. 


Karpet menghijau memenuhi lantai seolah-olah berada di taman yang lapang..hijau saujana mata memandang di tambah dengan segala meja makan, kerusi segala putih seputihnya sesaja. Segala-galanya cantik sungguh! Kalau dapat makan kat dalam lagilah woww!!! melihatkan dekorasinya yang sungguh "omg cantiknya!" itu...

 

Menu kami di hari ini adalah..

Cik Isteri punye..

Grilled Chicken Chop with Black Pepper Sauce [Main Course] + Watermelon Juice [Drink] +Sepotong Watermelon & Sepotong agar-agar [Dessert & Fruits] -RR19.90

En. Suami punyer..

Masala Breaded Chicken Cutlet [Main Course] + Honey Lemon with Aloe Vera [Drink] +Sepotong  Watermelon & Sepotong agar-agar [Dessert & Fruits] -RM22.90



Terdapat 6 menu special yang dipromosikan di Full house di bulan Ramadhan ini selain dari 2 yang kami order, terdapat fullhouse Special Curry Laksa -RM16.90, Beef Bacon Mushroom Aglio Spaghetti -RM19.90, Fullhouse Classic Nasi Lemak- RM19.90, dan  Italian Seafood Marinara -RM23.90.

Setiap main course ini dihidangkan bersama air, dessert dan buah.

Photo credit to https://www.facebook.com/fullhousecafes

Yang bestnyer, pelanggan yang ke-8 dalam satu-satu group dapat makan dengan free mana-mana pilihan 6 menu di atas..

Rasanya... sedap! Tak mengecewakan la... Walaupun portion ayam dia kecik... dengan buah dan dessert juga sama, dipotong kecik... tapi ok la... ngam-ngam je rasa lepas berbuka, tak terlalu kenyang dan takde la masih lapar lagi.. dalam erti kata lain tak kenyang melebih-lebih.

Cuma terkilan sungguh kami, Khilfi Eusoff langsung tak nak rasa makanan yang kami order tu. Sepanjang kami berbuka nanak sebok duk melayan Pocoyo sambil mulut ulang-ulang.."nak asyik..nak asyik..nak asyik" Serba salah lak rasa kat anak kecil tu... Selera kemelayuan... tak pandang western-wester food nih! Nasi jugak yang dimintak.. Nak order lain, dapat lambat dah pulak nanti.. jadinya kami decide tapau je la kat mana-mana nanti..

Tengok Pocoyo tanpa ganggu langsung papa ngan mama berbuka..bagus..!

Ni bukan senyuman semata je..senyum sambil mintak asyik =p

Laju-laju le kami makan.. berkejar tapau nasi untuk nanak dan pastu solat maghrib...


Jalan-jalan sebelum berbuka tadi, sempat sambar sepasang baju raya nanak kat F.O.S.. Ok la...harga baju kanak-kanak yang berpatutan dan banyak pilihan baju yang menarik. Kalo anak perempuan lagi lahh baaannnyyakk pilihan.... =)

Selamat berpuasa hari ke-11!



2 comments:

  1. Selamat berpuasa ke 12 dan seterusnya.. cutenya sikecik tu ..asyiknya.. he he

    ReplyDelete
  2. Selamat berpuasa untuk Che Mid juga.. =) Tak cute sangat dah Che Mid.. Besar-besar dah bertukar jadi comot dah... hahaha...

    Dia kalo tengok apa yang dia suka dan minat gitulah gayenye... memang tak pandang kiri kanan dah...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to DIANA SAILA
Designed by UMIESUEstudio 2015