11 June 2016

Update 6 hari Ramadhan..

Assalamualaikum...

Hari ini enam hari sudah berpuasa di bulan Ramadhan.. cepatnya masa berlalu pergi.. 


Nak upade secara pukal sahaja lah untuk enam hari perjalanan puasa....😊


Abang Eusoff tak berpuasa lagi pun setakat ini.... hari pertama berpuasa cuba-cuba pujuk abang puasa sekerat hari.. dia tak nak.. awal-awal pagi bangun dah minta susu..😄 Ada hari-hari.. saya biarkan dia tengok tv..main mainan dengan Elyass, buat tulis-tulis sikit... sudahnya makan pukul 12.30 - 1.00... kira boleh bertahan setengah hari dah tu, tanpa dia sedar kan... Slow-slow.. tahun depan mungkin abang lebih reti dan boleh ajar puasa penuh sehari.

Berbaki seminggu cuti sekolah.. 2 hari kami hantar abang ke sekolah..Isnin dan Rabu. Hari-hari lain abang di rumah sahaja.. Mama perlukan dua hari tersebut untuk kemas rumah yang tengah berserabut.. tengah membaik pulih bilik ke-3 yang sangat-sangat sarat tuu.. punggah keluar semua barang.. berkampung elok di tengah ruang tamu sampai la ke hari ini.. sebelum di agih-agih pada yang memerlukan.

Elyass, seperti biasa, sibuk dengan rutin harian dia.. main..makan.. main kejar-kejar dengan abang.. puas main bergaduh pulak.. punca utama berebut mainan laaa. Tapi bila abang ada kat rumah ni nampak seronok sungguh dia ada geng.. sampai mama plak tak reti nak larang dah.. rumah bersepah tak nampak rupa dengan mainan semua diorang punggah.. Takpe la.. bagi peluang sempena abang cuti sekolah kannnn....

Berbuka puasa. Alhamdulillah.. tahun pertama setelah 7 tahun kahwin.. dapat sediakan sepenuhnya dengan air tangan sendiri. Bila tengok suami dan anak-anak makan berselera dan bertambah-tambah walaupun lauk biasa-biasa sahaja.. rasa satu kepuasan yang teramat sangat. Semoga saya istiqamah hingga ke penghujung Ramadhan.. Amin..

Teringin menjenguk ke bazar.. tapi masih belum sampai seru setakat hari ini. Dengar cerita makin mahal harga kuih muih ya... seram rasanya..










No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to DIANA SAILA
Designed by UMIESUEstudio 2015