24 June 2016

Dapur :: Tambah seri untuk raya

Assalamualaikum...

Apa khabar semua di hari ke 19 berpuasa.. 

Semoga segala urusan lancar hendaknya.. urusan duniawi mahupun ukhrawi. Insya Allah.

Out off topic pasal anak-anak sikit harini.. boleh ye..😅


Dekat-dekat nak raya ni, semua pun dah sibuk mengemas rumah kan...? Tukar perabot segala.. kannnn...? Saya pakai perabot mana yang ada aje.. cukup itu je dulu untuk Aidilfitri ini. Dekat-dekat nak raya nanti saya akan buat house cleaning habis-habisan. Dekat-dekat nanti laa.. sekarang ni.. buat cleaning routine yang biasa-biasa je dulu.


Nak cerita sikit pasal dapur kecil saya tu sebenarnya.. Setiap hari pun ruangan ini lah tempat saya habiskan masa. Takde apa nak buat pun.. masuk kejap lap-lap itu ini.. kadang masuk sebab ada dak kecik minta "A'an" heheh


Sampai satu saat terdetik dalam hati.... "bosan je rasa dengan suasana sama ni..."

Sampai la harini, saya nekad nak buat sedikit kelainan.. Elyass tidur pagi ni cepat-cepat saya buat aktiviti:

1- Gantung canvas frame
2- Tampal fridge magnetic kat peti ais

Mencabar juga la.. nak buat item nombor 1. Nak adjust centre.. nak adjust kedudukan selari tak bengkang bengkok... fuuhhh.. 

Tapi end up.. hasilnya puas hati jugak la.. tampal dengan uhu patafix sahaja.. lebihan dari tampal canvas frame dalam bilik anak-anak tempoh hari.


Canvas frame lama dah order dan lama juga dah dapatnya.. tersimpan dalam bilik ke-3 je.. Alang-alang nak beraya ni, kita sangkut la... bagi sedikit kelainan untuk ruang dapur kecil ni.


Untuk item nombor 2, saya bimbang sebenarnya.. bimbang Elyass buat main fridge magnetic bahagian bawah-bawah tu...
Buat je la dulu. Tengok nanti macam mana keadaannya..

Fridge magnetic banyak-banyak ni..asalnya dulu memang tampal kat situ juga.. cabut waktu nak buat kitchen cabinet. Sudahnya sampai ke sudah tak tampal-tampal balik. Sampai satu tahap terasa nak bagi kat anak-anak sedara je semua fm tu..


Tapi..tapi...tapi..


Sayang sangat sebenarnya.. sebab semua fm itu adalah kenangan saya pergi mana-mana dan banyak juga pemberian dari kawan-kawan pun. Jadi harini saya gigihkan diri.. susun elok-elok kat sini balik.



Terpikir untuk buat tempat khas untuk letak fm ni.. tp takde idea la nak letak mana + takut berhabuk kalau tempatkan kat dinding tinggi-tinggi..

Biarlah fm disini dulu.. saya suka nampak penuh-penuh camni.. walau agak berisiko sikit dengan tangan kecil comel Elyass nanti tu.. boleh di ajar, Insya Allah.


Owh... ini pun saya tukar. Semangat! Semangat! Semangat!☺☺



Tambah satu reminder board untuk papa.. kadang semua benda nak diingat.. tapi sampai masa tak bagi tahu papa pun.. Dah terbengkalai kerja masak memasak....

So ada board ni.. apa yang abis je zass zass zass tulis sini. Papa masuk dapur terus nampak.. dan faham-faham la yeee..hihi

Papa.... harini ni last beras untuk masak berbuka tau.. 😊😊😊😊 Sila beli...hihi


Dapur kecil saya dah nampak sedikit ceria berbanding sebelum. Sedap sikit mata memandang,  Ye laa... tiap-tiap hari pun memang nak kene check ini sini kannn...? 










6 comments:

  1. Replies
    1. Cik Tie...
      Cantik apa la sangat nye.. biasa-biasa sahaja...

      Tambah-tambah bagi naik seri sikit...hihi..

      Selamat berkenalan.. terima kasih sudi jenguk blog kecil ni..

      Delete
  2. cantiknyaaa canvas frame tu.. beli mana ye? diana, yg dlm frame kecik tu diana buat guna apps apa ye? bole mintak tunjuk ajar? =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Canvas frame tu.. design je sendiri dan hantar printing tempat buat canvas frame... hantar print masa promosi.. murah..

      Design dalam frame kecik tu saya design guna illustrator.. dan saya print sendiri je.. (harap menjawab soalan Khadijah armawai yee..)

      Delete
  3. Semangat nak raya! Rumah kita satu benda pon x buat...mud ke laut ni...mabuk sini sana...haha...raya mana thn ni?? Meh jln2 umah parents kita...eeeiii...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jaja mabuk sini sana...???😀😀😀
      Apakahhhhhh....? Hihihi

      Tahun ni raya Terengganu.. boleh la beraya umah mak ayah jaja, Insya Allah....nanti wasap2 ehhh..?

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to DIANA SAILA
Designed by UMIESUEstudio 2015