23 December 2015

Bag-beg sekolah abang Eusoff :: Sama tapi tak serupa

Assalamualaikum..

Niat dah.. suatu hari nanti, pasti nak up jugak entry ini.. :)

Tahun pertama bersekolah -4 tahun



Bag sekolah yang memang dipilih sendiri oleh abang Eusoff. Tak ada perkara pelik pun pasal pemilihan bag sekolah abang tu. Beli yang itu.. dan setahun guna.. sampai lunyai.. sampai koyak sikit-sikit kat zip. Bukan tak nak beli baru.. tapi fungsi bag abang untuk letak sepasang baju dan pampers dan bekal je pun.. jadi biar lah koyak sikit-sikit tu.. bertahan guna hingga hujung tahun 2014.

Tahun kedua bersekolah -5 tahun




Bag sekolah ke dua yang juga dipilih sendiri oleh abang. Masa ni dah berbisik ngan papa... "jenis ini lagi.... abang tak minat jenis lain ke?" Papa kata dah itu yang anak minat..biarkan aje la.. Bag kedua ni pun sama, abang Eusoff guna sampai dah lunyai.. koyak dah sikit-sikit kat bahagian tepi bag, dan zip bahagian depan pun dah rosak. Mama klip guna klip kertas hitam tu.. tahan guna sampai hari ini.. Puas hati setahun guna. Letak baju sepasang dan pampers dan bekal juga.. (ops.. masih standby pampers dalam bag sekolah) sebab naik kereta masa waktu ambil petang biasanya memang abang tak dan-dan nak membuang. Abang lenjan cukup-cukup bag ni.. kadang bekal tumpah la..air tumpah laa.. semua ada... Waktu-waktu persekolahan yang ada seminggu dua ni pun abang masih lagi guna bag ini.. akan guna hingga penghujung 2015.

Tahun ketiga bersekolah -6 tahun



Haritu ke Nilai 3. Mencari barang rumah, survey-survey sekali bag sekolah abang. Masuk satu kedai yang memang menjual bag je. Ada sebahagian untuk bag-bag sekolah juga. Terlalu banyak pilihan dan semua pun comel-comel. Abang Eusoff rambang mata. Tak tahu nak pilih yang mana. Ada altraman, ada minion, ada robocar poly.. mickey mouse.. dan untuk gegirl, ada princess.. ada hello kitty dan macam-macam la... banyak!

Lama gak abang mengadap bag-bag tuh.. owh..susahnya nak buat pilihan bukan... kesian..

Akhirnya, untuk tahun ke-3 ini abang tetap memilih Mickey Mouse juga.. Mama dah rasa nak gelak bila tengok papa tersenyum-senyum dengan pilihan abang Eusoff kali ini.

Tiga tahun berturut-turut membuat pilihan yang sama. Sangat konsisten!

Saya cuba pujuk ambil bag robocar poly ke...minion ke.. memang dengan tegas abang jawab "tak nak!"
Ok kan aje la.. dah itu minat dia.. :)

Sama kan? Bag 5 tahun dan bag 6 tahun exactly sama..tapi abang Eusoff tak kisah.. :)

Nak simpan koleksi bag abang Eusoff yang dah tak guna dan bakal tak guna dah nanti.. untuk kenang-kenangan..






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to DIANA SAILA
Designed by UMIESUEstudio 2015