23 May 2015

“Maka, nikmat Tuhan-Mu yang manakah yang engkau dustakan?” –(Qs Ar-Rahman: Ayat 13)


Asslamualaikum…

Ambil masa sikit nak mengupdate blog..hihi

Kerja rumah dah siap.. tapi banyak lagi kalau dicari kerja, ada ni.. Tetiba teringat.. segala surat menyurat, resit, slip.. semua belum berfiling.. owhhhh… rimas bila teringat! Ok..pelan-pelan.. nanti siap entry ni.. buat yang itu pulak. Sementara abang dan adik tido..  en.suami takde, kerja di hari weekend.. nasib saya lah..

Ok, dalam saya blogwalking di laman kawan-kawan.. intai sana, intai sini.. bac asana, baca sini… saya walking pulak kat blog sendiri.. baca entry lama-lama.. tetiba rasa terhibur hati.. terasa mengimbau memori.. haa.. tu lah tujuan utama saya berblog.. saya bolah ulang baca…

Tetiba saya tersinggah kat entry ini:



Allahu rabbi…. Antara azam, harapan dan impian, entry bertarikh 17 Januari 2013. Bila dibaca balik entry ni, rasa sebak pulak di dada. Pada saat entry ditulis dengan penuh pengharapan, memasang impian setinggi gunung namun entah bila akan terlaksana. Sesuatu yang tak mampu pun nak dijangka pada waktu tu. Tapi saya tahu.. tahun 2013 hati dah meronta-ronta untuk dapatkan 3 benda yang saya impikan itu.. 

Alhamdulillah… hari ini, 23 Mei 2015; 

Semoga En.suami berjaya dalam bisness 

Alhamdulillah, selain dari masih lagi kerja makan gaji, sedikit-sedikit ada rezeki luar untuk kami sekeluarga. Kutip pengalaman orang kata.

Nampak en.suami penat.. tapi “pencarian” untuk mencari rezeki ikhlas untuk isteri dan anak-anak sangat “manis” bagi dia. Alhamdulillah dikurniakan suami sebaik Kamarul Azam.

Angan-angan untuk berniaga sendiri masih on-going.. Insya Allah suatu hari nanti semoga impian kami menjadi realiti.. doakan kami! 

Kami berjaya mendapat rumah idaman 

Untuk yang ini, Alhamdulillah di tahun 2015 angan-angan ini bakal menjadi realiti… Kadang rasa dalam mimpi.. Tapi tu lah… dalam pada “seperti mustahil” tapi Allah tunjukkan cara.Syukur Alhamdulillah. 

Sedang menunggu proses-proses yang memang mengambil masa pun. Sabar lah duhai hati.. Sedangkan dari 2013 boleh menanti inikan pula untuk 4-5 bulan ini… 

Mau bagi adik kat Khilfi Eusoff 

Owh…yang ini… 

Impian yang entah bila terdetik di hati.. tapi tercatat di entry pada 17 Januari 2013. Allah mengizinkan kelahirannya pada 11/08/2014, pada hari Isnin.

Kashfi Elyass Bin Kamarul Azam..





 “Maka, nikmat Tuhan-Mu yang manakah yang engkau dustakan?” –(Qs Ar-Rahman: Ayat 13)






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to DIANA SAILA
Designed by UMIESUEstudio 2015