07 August 2013

Semakin beransur baik.. Alhamdulillah. Selamat Hari Raya!!

Asslamualaikum...

Esok dah hari terakhir di Ramadhan 1434H. Sayu rasa hati...

Hari ini, kesusahan hati saya pada en.suami sedikit terubat bila abang-abang datang rumah bagi semangat dan bantuan! Sungguh terubat rasa susah hati yang dipikul sorang. Terima kasih abang sekeluarga dan abang ngah! Tanpa korang mesti rasa lebih hiba menanggung ujian ini sorang diri..

Pagi tadi abang dan abang ngah sahur di sini..sementara menunggu pagi, nak menghantar en.suami membuat pemeriksaan darah lagi sekali. Tapi kali ini kami memilih untuk ke Hospital Kuala Lumpur (HKL). 

Malam tadi di badan en.suami sudah naik bintik-bintik merah... susah hati kami adik beradik. Kalau ikutkan hati kami, mahu aje kami mengusung en.suami malam tadi jugak...tapi empunya badan berkeras tak nak. Katanya sakit ambil darah kat Hospital Selayang masih terasa... Lagi nak ambil darah di tengah-tengah malam nih, jadinya dia taknak, melainkan esok pagi, ok... manja kannnn...? Jadi kami akur dengan kehendak empunya badan, tunggu aje lah pagi besok baru bawak en.suami ke HKL.

Bintik-bintik di tangan..

Abang dan abang ngah temankan kami ke HKL.. Terharu rasa hati... Terima kasih abang-abang semua.. Tanpa kalian mesti saya menangis nak hadap benda ni sorang. Dengan tak tahu jalannya nak ke HKL. adeehhh.. Ada GPS pun, tak berani kot nak ke area sana sendiri..

Alhamdulillah pagi ni en.suami sudah tidak demam cuma masih tiada tenaga. Dengan bintik-bintik merah sudah naik disesetengah bahagian badan. Itu yang mendebarkan sebenarnya.

Urusan di HKL juga lancar,  cuma dengan keadaan ramai orang di bahagian pesakit luar, terpaksalah kami sabar menunggu giliran. Urusan mengambil darah pun cepat sangat lagi-lagi hari ni terjumpa pulak saudara sendiri di bahagian mengambil darah, urusan jadi sangat mudah. Siap pesan..ambil pelan-pelan tau, suami saya takut sakit..hihihi =) 
Terima kasih Lisa!


Mununggu result pun sekejap sahaja. Tak sampai 10 minit. Alhamduliallah jika dilihat pada result platlet darah en.suami masih dalam kadar yang tidak membimbangkan. Antara 150 - 400, platlet en.suami adalah 227. Namun begitu masih perlu berjumpa doktor untuk dengar apa kata doktor lak.


Rumusan dari doktor, en.suami bebas dari DENGGI. Alhamdulillah. Perihal bintik-bintik merah itu, doktor kata jika seseorang terkena demam virus juga boleh berhadapan dengan masalah keluarnya bintik-bintik merah sebegitu. Entah lah kesahihannya... itu fakta dari doktor bukan saya ye... =) Kata doktor lagi mungkin ini masalah hormon en.suami.. Errkkk.. hormon??? Kami balik dengan 1000 tanda tanya... Ermmmm.. =p

Bebas dari denggi..Alhamdulillah..

Tapi en.suami tetap lemah lagi... Tenaga belum ada 100% dalam badan. Duduk lama, sakit pinggang.. selera makan belum ada.. makan sikit dah nak muntah.. Jalan lama, cepat letih.

Tapi dah boleh bergurau senda ngan nanak. Seminggu gak la nanak terabai..hari ni dah boleh gurau-gurau panjat belakang dah..

Senang hati melihatnya.

Insya Allah kami balik Kampung Pahang besok. Insya Allah hari raya ke-3 kami balik Kampung Terengganu lak.. Tak sanggup kami nak beraya di perantauan nih.. no..no..no..! =)

Harap-harap Allah melancarkan perancangan balik kampung kami.

Harap-harap juga en.suami akan recover sepenuhnya sebelum menjelang 1 Syawal 1434H ini. Semoga kegembiraan Syawal ini dapat kami berkongsi bersama. Insya Allah..


Dikesempatan ini, saya sekeluarga ingin mengucapkan;

Sebab designer kami sakit, guna balik kad raya tahun lepas je laaa...

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI 1434 HIJRAH
MAAFKAN SEGALA SALAH DAN SILAP DALAM SETIAP PENULISAN DI BLOG INI. 

SEMOGA SYAWAL INI MEMBERIKAN KEGEMBIRAAN UNTUK KITA SEMUA.
SELAMAT BALIK KAMPUNG!!


3 comments:

  1. selamat hari raya diana, azam dan eusoff...dah sihat ke azam tu? nanti jemput la datang rumah ye..

    ReplyDelete
  2. Selamat hari raya untuk akak jugak.. alhamdulillah dah sihat dah sekarang... dugaan betul dihujung puasa tu...

    Insya allah... ada niat gak nak pg umah kak Intan... dah akak jemput ni..lagi la nak pergi..hiihihi...

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to DIANA SAILA
Designed by UMIESUEstudio 2015