25 August 2013

Beraya ke rumah Blogger - Happy ummi : Rumah Comel Kami

Assalamualaikum...

Penat masih terasa.... selepas seharian berpintu terbuka... Alhamdulillah ramai saudara mara, sahabat handai, jiran tetangga yang datang.. Itu pun masih rasa terkilan sebab ada lagi rupanya kawan-kawan yang saya terlepas pandang nak jemput... Terkilan sungguh... 

Setahun sekali menjamu makan... sangat lah best. Kalau nak mengharapkan hari-hari biasa... takkan ada lah orang nak datang rumah saya, sebab saya sendiri pun macam tu..segan pulak rasanya tetiba nak datang rumah  orang. Melainkan di Syawal ini memang terpikir nak pergi beraya je rumah kawan-kawan..sebab Syawal memang la bulan untuk kita ziarah menziarahi...

Cerita hari pintu terbuka semalam nanti-nanti saya cerita ye..

Ni nak cerita saya pergi beraya rumah sorang blogger ni... Jaja namanyer.. Kecil comel orangnya.. =) 

Sepanjang berkecimpung dalam dunia blogger ni.. saya bukannya selalu berkesempatan untuk berjumpa kawan-kawan blogger. Cuma dulu, sewaktu saya menyertai Seminar jom Kurus bersama Kelvin Zahari tahun  lepas... Berkesempatan la jumpa ramai kawan-kawan blogger kat situ... Selain tu blogger Tini, Bukan Saya disini, dia datang beraya di rumah  saya kat kampung, dia kawen dengan kawan saya waktu sekolah rendah dulu... Kecilnya dunia kan..?! hihihi

Dan Jaja la blogger seterusnya saya jumpa .. Jaja blogger Happy ummi dan Rumah Comel Kami.. Asalnya memang saya yang tak malu drop komen kat blog Jaja cakap teringin nak pergi beraya rumah Jaja...hikhik. Tapi tak sangka tau, Jaja email balik siap bagi nombor phone dia... Kami bertukar no tepon... dan.. akhirnya Jumaat lepas tertunai hasrat saya nak jalan raya kat rumah Jaja. Kebetulan saya memang ada nak ambil barang area sana dan memang tempatnya dekat sangat ngan rumah Jaja tuh. Jaja kata sekangkang semut je..=p

Sebab Jaja ni orang Terengganu jugak sama ngan saya, jadinya selesa sungguh la nak borak menggunakan bahasa ibunda Tranung kite...


Sampai-sampai.. borak-borang sambil kenal mengenali... bercerita itu ini.. Eusoff dan Zulaika [Echa] dah start kawan-kawan...cepat je dorang leh ngam... Sebab sama-sama anak kelahiran Teranung kot jaja dok..? =)




Jaja masak laksa Muor... mmmmmm...sedap sungguh sampai bertambah-tambah sambil menjilat sudu la saya dan en.suami makan.. Tu pun rasa dok puah makang lagi Jaja weyy.. hihi..


Duduk-duduk borak-borak sambil Khilfi Eusoff buat perangai nangis-nangis.. nakkan mainan-mainan Echa.. Maaf ye Jaja... dah besar ni.. banyak sungguh perangai-perangai tak terjangka Khilfi Eusoff.. Buat hal rumah sendiri boleh tahan lagi..ni buat perangai rumah orang.. lelagi baru kenal ni.. terasa cam... hishhhhhh... [Tak leh gambarkan ngan kata-kata perasaan itu.. huhu..] 

Maaf ye Jaja...

Dalam pukul 10 lebih kami dah minta beredar, Eusoff nampak dah ngantuk sebab tu makin menjadi-jadi buat perangai... Seronok boleh kenal Jaja sekeluarga. Lebih-lebih lagi Echa comel tu... biasanya tengok dalam blog je... =)

Apa yang boleh saya describe jaja ni... dia sangat peramah, lembut dengan anak.. pandai masak, pandai susun atur rumah...hihii [Bukan bodek ye Jaja!! Ikhlas dari hati..]

Echa anak jaja...sangat lah sweet...sweett..
Pandai cakap! Sangat-sangat pandai! Mudah mesra! Baik hati sebab selalu beralah ngan Eusoff... semua mainan dia Eusoff nak konker... termasuklah hanpon jaja..kikiki.. Nak tengok Alif..Ba..Ta.., Upin Ipin. Echa pasrah je..beralah ngan Eusoff... Tak gentle sungguh anak aunty kan Echa sayang..? hikhikhik


Suami Jaja pun peramah!

Terima kasih Jaja sudi menerima kunjungan kami ni. Next time turn Jaja lak singgah rumah kami di Batu Caves ye..? Jemput...jemput...

Dengan berblog saya dapat tambah kawan.. Alhamdulillah..
Lepas ni harap-harap ramai lagi rakan blogger saya boleh kenal.. =)



6 comments:

  1. wah wah wahhh...ganu kiter le ni...hehe..;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye le.....hihihihi...
      Biler plak leh kenl fizah ni....satu hari nanti ye...?

      Delete
  2. Wah....diana...puji agak2 la wei....yg plg tak tahan 1st time kot pas2 kahwin ni org kata jaja kecik!!!!! Yihaaaaa....lompat sampai bintang! Nati bila2 dtg lg tak umah jaja...
    jgn serik..... ok pembetulan...tu bukan laksa muo...tp mee bandung muo....
    ada rezeki jaja nok jejok umoh diana lok....hikhik

    ReplyDelete
  3. Maknanya jaja sebelom ning lagi kecik lah ye...? =-/ jeless ok... hahahha mee bandong muo eh?? Salah la plak..ingat laksa .kikiki..

    Datang ye...kalau berkelapangan...sentiasa menunggu...huhu

    ReplyDelete
  4. Saya gi umah kak jaja malam..:)

    Jemput kerumah sy pula...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye ke.....? Kalau kebetulan pergi sekali kan best Aty...
      Yeayyyyyy....Aty jemput ke rumah eh....waaa...nak pergi arr.....hikhikhik.....

      Husband kerja lak weekend ni..pergi lepas syawal boleyy....? Hihihi

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to DIANA SAILA
Designed by UMIESUEstudio 2015