16 February 2013

09 Februari 2008 -Detik pertunangan

Assalamualaikum...

Sudah 7 hari berlalu tarikh bermakna untuk diri saya.. Tarikh saya keluar melihat dunia 29 tahun yang lalu.. Alhamdulillah... Tetiba terasa ada sesuatu yang istimewa untuk diingat di sebalik tarikh yang sama nih sebenarnya...

Ye... Tarikh yang sama di tahun 2008, genap usia saya 24 tahun.. saya telah mengikat tali pertunangan dengan si dia... -en.suami saya... =)

Ingat entry ini : Nostalgia sangat...10 Februari 2008
Gambar kenangan sehari selepas tarikh kami ditunangkan. So sweet...

Permulaan untuk tarikh pertunangan sememangnya ianya direquest oleh saya..hihih..ngengada je.. En.suami lak memang bersetuju je dengan cadangan saya tu.... Makanya, setelah dua belah pihak saling memberi persetujuan... bertunanglah kami 09 Februari 2008

Mengibau kenangan pertunangan... takkan dapat digambarkan dengan kata-kata.. sangat manis rasanya... hihihih..

Meh saya kongsi gambar-gambar lama zaman pertunangan dulu... Waktu nih saya dengan jayanya mendietkan diri hingga turun 13kg. hohoho.. nampaklah comel sket bentuk badan tu kan.. Kalau takde kesedaran awal makanya saya rasa mungkin saya macam dalam barut nangka ar... =p


Cincin disarung tanda sudah di tanda...

Diapit oleh arwah emak-emak tersayang.. =)

Bersama En.tunang yang kurus waktu itu..huh.. 

Dengan sokongan emak.. dan kemahuan diri sendiri waktu tuh semuanya bukan angan-angan.. betul saya tak tipu... Sapa-sapa yang tengah membaca, dan situasi korang macam saya nih... Mempunya masalah berat badan, dan korang tengah plan nak bertunang atau nak kawen..., Korang usaha lah!! Usahalah!! Insya Allah pasti berjaya..

Bertunang setahun je.. Ingat nak kawen 09 Februari 2009.. Tapi kita merancang Allah yang menentukan.. Tak dapat lak nak kawen tarikh tu... Jadinya kami kawen bulan Mac 2009...
Ha citer kawen tunggu bulan depan ar lak... Bulan depan genap 4 tahun usia perkahwinan kami. Alhamdulillah...


2 comments:

  1. wow!!!! canteknyer dia...gojes!

    time2 camni la yg manes kan...time btunang...slalu je hppy n kekadang gado2 manje gitu..lol

    alahai tingat plak time2 cenggini dulu..hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. kehkehekhe...apa yang gojes nyer lov... Make up aje tu...
      Kalau harapkan muke semata-mate nan adooo... kehkehkeh

      Ye kan... waktu bertunang waktu yang boleh gadoh-gadoh manje..
      Dah kawen, lebih2 lagi dah ada anak... gadoh-gadoh.. pujuk je la hati sendiri...kikiki.. banyak lagi bende lain en.suami nak pikir... hahahahha

      Kan... Mengimbau kenangan balik sekali sekala best.... =)

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to DIANA SAILA
Designed by UMIESUEstudio 2015