19 July 2012

Marhaban Ya Ramadhan...

Assalamualaikum...

Alhamdulillah...Ramadhan makin menjengahkan diri.. Terima kasih Allah atas kurniaan umur yang panjang, sihat tubuh badan sehingga tika dan saat ini, diberi kesempatan lagi untuk bertemu Ramadhan yang dirindui..

Hari makan siang bersisa satu hari sahaja lagi... mungkin ada yang menjadikan hari esok sebagai hari makan-makan untuk sepuas-puasnya....sebelum kehadiran Ramadhan 21 Julai 2012...hehhe Bole ehh camtuh...?? :-) 

Petang tadi en.suami ajak jalan-jalan survey barang kat Brem Mall, Kepong... saya ikutkan aje...kalau ikut kata hati rasa cam malas...tapi sebab en.suami cam bersungguh-sungguh sangat..saya ikutkan jua... dan sikit rasa terharu sebab bende yang nak disurvey tu untuk isteri dia nie sebenarnya... tapi saya cam tak excited pun... :-) Kalau ada ok, kalo tak ade...leh pinjam en.suami punye aje..... bolee kan encik?? hihihi

Dalam tengah-tengah sebuk en.suami survey-survey barang tuh..... saya dan nanak bawak diri ke kedai feveret kami... yesss, kedai buku...!!! Dan hasil tangkapan saya pada hari ini adalah.... tadaaaaaaaaa...!!!!!!!

Buku menu masakan Chef Hanieliza..
Saya beli 4 buah, Senangnya memasak SAYUR, MAKANAN LAUT, IKAN & SAMBAL DAN SOS...

Sebelum nie, kalo nak memasak, saya biasa carik resepi Chef Hanieliza nie kat blog dia aje, kat SINI...[follower dier ramaiiiinyerrrr..waa..kagum-kagum!] tapi bile dah jumpa buku dia ni...tetiba teringin lak nak beli... senang nak refer time masak-masak kan... berbanding tengok kat blog.....Saya sangat-sangat kagum dengan kemahiran chef Hanieliza nie memasak.... Tengok aje pun dah kecur air liur, kalau dapat makan...makaiiii, confirm best punyer...!!

Bagi saya buku resepi ini bagus sangat-sangat sebab langkah-langkah untuk memasak ditunjukkan dengan detail sekali dilengkapi juga dengan gambar-gambar setiap langkah memasak itu... sangat berguna untuk orang yang kurang pandai memasak macam saya ni..hehe

Ada 15 set buku resepi Senangnya Memasak. Yang setiap buku, menghidangkan 23 resepi yang sangat-sangat best!! Harga buku nie murah sahaja RM5.50 sebiji dan yang best ada diskaun 15% untuk pembelian mana-mana buku pun. Berbaloikan??!

Sebenarnya azam saya pada Ramadhan ini nak masak untuk en.suami waktu berbuka puasa... Insya Allah. Sebab tuh tak agak-agak borong buku resepi nie sampai 4!! 
Semoga niat murni saya ini dipermudahkan Allah... Amin........

En.suami ada belikan saya apron, errkk dah lama kot.. masih berlipat elok dalam plastik... [en.suami kecewa...beli tak guna...] :-p 

Encik, saya rasmi apron itu di Ramadhan ini yee....?Jangan mare... 

saya tak puasa lagi sebab saya kecik lagi :-p

 Dikesempatan ini, saya, mama dan papa saya ini mengucapkan 

"Selamat menyambut bulan Ramadhan untuk semua pembaca blog Apabilaazambercerita... 
Semoga Ramadhan kali ini memberi erti yang amat bermakna untuk anda sekeluarga!"



2 comments:

  1. Ala..bestnye beli buku resepi...penah bli gak..tp mcm tak jadi je bile masak...tgn x kreatip btul..hohoho..

    Slamat menyambut Ramadhan ye ;)

    ReplyDelete
  2. Hahhaha..nadot...
    Yang nie pun tak tau la menjadi ke tidaknyer....:-) Kite tengok menu resepi bulan Ramadhan nanti ape jadinye....

    Salam Ramadhan juga buat Nadot..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to DIANA SAILA
Designed by UMIESUEstudio 2015