23 July 2012

3 Ramadhan 1433 Hijrah

Assalamualaikum..

Hari ke-3 berpuasa...

Menu sahur;
-Ayam masak merah
-Telur dadar [en.suami masak]

Menu sahur saya;
-HL Shake + Air kosong
-Roti Jagung High5


Hari ini saya berazam nak meneruskan hajat saya, nak masak untuk en.suami.... Dari pagi saya dah plan nak masak apa...semestinya lauk kegemaran en.suami laaa... Harap-harap beliau setuju la dengan planning saya nih...

Waktu kerja di bulan Ramadhan saya adalah dari 08.30am ~ 05.30pm.
Waktu kerja en.suami di bulan Ramadhan pula adalah dari 08.30am ~ 05.00pm.

Tepat saja waktu balik saya, en.suami dah call bagi tahu dah ada depan office....hhehe...seronoknya saya sebab tak yah menunggu lama macam kebiasaan. Saya terus balik rumah bersiap-sedia untuk memasak juadah berbuka. En.suami lak ke Bazar Ramadhan berhampiran rumah, katanya nak beli sikit-sikit kuih untuk nanak.
Bagus jugak plan itu, sebab takde la nanak kecik saya tuh mengganggu mama nak memasak cepat-cepat nih!

So, menu berbuka kami pada 3 Ramadhan ini adalah...... tadaaaaaaa!!

Menu masakan saya;
-Ayam masak tempoyak
-Sayur kobis goreng
-Air oren




En.suami beli kat Bazar Ramadhan;
-Ikan keli masak berlada
-Ikan kembong bakar
-Kuih Murtabak
-Kuih [dalam daun tu  apa namanya ya??]


Alhamdulillah, walaupun ala kadar cuma, tapi cukup mengenyangkan buat kami sekeluarga.
En.suami berterawikh....dan saya? Terpaksalah di rumah menjaga si nanak...belum diberi kekuatan untukmembawa nanak ke masjid...bimbang mengganggu jemaah lain berterawikh...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to DIANA SAILA
Designed by UMIESUEstudio 2015