02 October 2015

Salam Aidiladha 1436H :: Aqiqah & Arwah :: Birthday & Pertunangan

Assalamualaikum…

Entry yang akan cover semua cerita aktiviti di Aidiladha kami..

Berakhirlah sudah Aidiladha..

Alhamdulillah, segala perancangan berlangsung sempurna seperti yang dirancang.

Selesai sudah tanggungjawab papa dan mama mengaqiqahkan Kashfi Elyass. Memang tak berkesempatan bawa Elyass melihat sendiri lembu aqiqahnya (tak perlu pun sebenarnya), walaupun itu sebenarnya yang dihajati pada awalnya.

Pok Usu sempat ambil beberapa keping gambar kandid sebagai catitan memori. Saya letakkan disini. Untuk diulang baca dan tengok nanti. Gambar lembu adalah takde. Yang ada gambar papa Eusoff Elyass pegang kaki lembu aje.. hihi.. boleh la..





Alhamdulillah… terlaksana juga niat saya untuk berikan pulut kuning bersama-sama gulai daging aqiqah.



Perancangan sambutan birthday abang Eusoff pun berlangsung meriah walaupun dalam ala kadar sahaja. Cukup lah… melunaskan hajat si abang untuk sambut birthdaynya beramai-ramai. 

Alhamdulillah, senyuman abang melebar je sepanjang acara bermula sehingga la selesai.

Syukurnya mama rasa, bila segala usaha dan tenaga mama menyediakan semua persediaan birthday abang, dibalas dengan senyuman teruja abang, senyuman kegembiraan abang.


Pertunangan anak saudara saya yang paling sulong pun, berkesempatan kami hadiri. Lokasinya di Kampung Tok Lawit, Kuala Berang.

Paling teruja, bila diberi kepercayaan untuk menggubah hantaran pertunangan dia. Sekadar termampu sahaja.. harap tuan punya badan berkenan la hendaknya…

Selamat menempuh alam pertunangan Amer & Na. Semoga cepat-cepat ke jinjang pelamin.



Alhamdulillah, tahlil arwah untuk emak pun berjalan seperti yang kami harapkan. Semoga hadiah bacaan tahlil dan doa-doa tersebut sampai kepada arwah emak. Insya Allah..

"Ya Allah... Sampaikanlah pahala bacaan tahlil kami kepada roh ibuku Fatimah Binti Senik. Ya allah.. ampunilah dosanya, kasihani dan sejahterakanlah dia. Maafkanlah segala kesalahannya, muliakanlah kedatangannya dan lapangkanlah kuburnya. Terimalah kebaikannya dan hapuskanlah kesalahannya dengan Rahmat-Mu; wahai Tuhan yang maha pengasih lagi maha penyayang"

Amin..

Itu je lah sedikit sebanyak cerita Aidiladha saya sekeluarga.

Dalam kemeriahan setiap aktiviti.. dalam hati senantiasa rindukan arwah emak. 
Al-Fatihah untukmu emak..



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to DIANA SAILA
Designed by UMIESUEstudio 2015