09 October 2015

Bilik baru Eusoff dan Elyass

Assalamualaikum..

Apa khabar pembaca-pembaca semua..

Alhamdulillah... Eusoff dan Elyass dalam bulan terakhir di bilik tidur + bilik mainan ini,
atau dalam erti kata yang sebenar.. abang Eusoff dan Elyass dah nak berpindah ke rumah sendiri.


Entry lama dah pun. Realitinya bilik abang Eusoff dan Elyass hari ini, sangat padat dengan mainan... Free-free nanti akan saya update bilik tidur + mainan terkini abang Eusoff dan Elyass di rumah sewa ini.. Insya Allah..

2015 tahun yang sangat bermakna bagi kami sekeluarga. Diberi rezeki untuk berumah sendiri. Alhamdulillah Allah permudahkan jalan, Allah juga permudahkan cara. Allah hadirkan insan-insan baik yang banyak membantu dalam proses membeli rumah idaman ini. Alhamdulillah..syukurillah..

Minggu lepas, dah dapat kunci rumah. Excited lain macam.... Bawa abang Eusoff dan Elyass kenal-kenal dengan bakal bilik mereka.

Abang Eusoff tak nampak excited pun... yelaaa.. bilik kosong dan berhabuk! Almaklumla rumah subsale, bukan rumah baru siap pun... tunggu ye sayang-sayang mama... nanti mama make over bilik awak-awak ye...

Tengok betapa tak excitedny abang.. duduk situ layan citer Doc McStuffin

Si adik explore ke segenap penjuru... ukur keluasan bilik gamaknya..


Bercakap pasal bagaimana nak menyusun atur bilik anak-anak, bagaimana nak mendekorasi bilik anak-anak ni... saya bukan lah reti mana pun... hahhaa.. sekadar cuba jaya je. Mana yang comel mata memandang, kena pulak dengan budget yang diperuntukkan, en.suami approved pulak... jalan laa...

Anak-anak masih kecil.. senang la untuk buat kerja. Diorang tak reti nak bantah-bantah apa mama papa buat, baik dari segi susun atur, pemilihan perabut mahupun cat. Semua terpulang la kepada apa mama dan papa nak buat.

Opss.. yang sebenarnya terpulang 100% keputusan apa mama nak buat.. hihi..

Papa lebih kepada keluarkan ongkosnya sahaja... Yang lain-lain terpulang.. ada lah juga sebenarnya idea papa yang sangat ok! bombastik! fantastik! kau memang dabomb! yang juga boleh diterima pakai..

Owh jauh melalut...

Harap segala perancangan untuk bilik anak-anak ini, yang dah berlegar-legar di kepala saya ni akan dapat direalisasikan. Insya Allah... Slow and steady, lama-lama menjadi!

Ops.. ada request sebenarnya dari abang Eusoff... Nak bilik warna blue.

"I like blue" katanya...

Tunggu lah nanti... dapat atau tak seperti yang abang hajati..

Bye..


 


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to DIANA SAILA
Designed by UMIESUEstudio 2015