09 September 2013

Selamat berjaya UPSR 2013

Assalamualaikum...

Besok seramai 478,848 orang calon yang menduduki peperiksaan UPSR seluruh Malaysia. Dalam ribuan itu termasuklah 2 orang anak saudara yang tersayang. Abang Chik Firdaus dan Kakak Ainul Jazmin.

Anak  sedara nak hadap exam, mak saudara nye pulak berdebar lebih nih..hihi..

Bila dah makin di penghujung-hujung waktu sebelum menjelmanya esok yang maha mendebarkan ni... terpikir-pikir apa yang boleh saya buat untuk menyemarakkan lagi semangat diorang untuk menempuhi peperiksaan besar dalam hidup diorang besok. Pikir punya pikir.. terpikir nak layangkan surat terkandung kata-kata semangat. Mungkin juga saya boleh kirimkan kek sebagai menambahkan lagi  semangat mereka. Yeaaayyy.. Dila Cake House berlokasi di Paka Terengganu membantu saya menyempurnakan hajat ini. Alhamdulillah..


Semuanya simple-simple sahaja, sekeping surat dan sebiji kek untuk akak Ainul Jazmin. Surat email aje pada ibunya, ibu tolong printout dan letak dalam envelop. Kek pulak order dari Kak Dila, kebetulan tengah ada Tiramisu Cake yang available dan boleh ambil lepas kerja. Mintak tolong ibu ambil dan tolong bagi sekali dengan surat. Gigih ateh mengarang surat sambil kesat air mata....sedih tau.. =(



Untuk  Abg Chik Firdaus... ateh tak tahu cam mana cara nak hantar surat apatah lagi kek.. Maaf ye Chik...ateh tak kenal sapa-sapa yang buat kek area Bukit Payong. Ateh dah cari kot Mudah, kot Google..tapi  kecewa je... Nanti ateh balik kampung bulan depan ateh bawa  kek untuk  abang Chik ye...? 

Jangan kata ateh sayang akak lebih dari abang Chik ye...? Takde  istilah pilih kasih ye...
Ateh sayang dua-dua....!


Ateh tetap tak lupa abang cik.. ateh call abang chik kan..? Bagi nasihat setakat ateh termampu... bagi kata-kata semangat kat abang Chik.. harap sikit sebanyak dapat membantu menaikkan semangat abang cik.

"Ateh, I want to play foot ball....." -Achik buat ateh gelak besar tau... nak periksa besok pun sempat lagi tu...

Selamat menempuhi UPSR sayang-sayang ateh dan ayah teh.. Semoga kejayaan milik kalian berdua. Aminnn..

Love both of you!


*Ada siapa-siapa area Paka berminat nak tempah kek ngan Kak Adila? Detail ada dalam blog link seperti di atas atau pm aje kat fb beliau : Noradila Mohd Rosli. Senang berurusan dan dijamin hasil yang sangat-sangat memuaskan. 


4 comments:

  1. Dengan doa & semangat yang telah diberikan, insyaallah, dipermudahkan ketika menjawab soalan UPSR.

    Lepas ni, bolehlah mereka menjerit MERDEKA... last day exam kan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insya Allah..GAP..hihi..short form leh?
      Salam kenal..

      Ye diorang dah menjerit MERDEKA!!

      Teringat dulu pun saya pernah jerit merdeka..=)

      Delete
  2. dah tak lama lagi nak tahu result UPSR. adik cik hani pun ada sorang yang amik UPSR. Tapi kuat main bola, ntah macamane result ni. aktif sgt ang aktiviti kat sekolah. hope ada rezeki dia nak cemerlang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye Cik Hani....sedar-sedar makin dekat dah dengan resultnya... uiii saya pun berdebar sama. Binbang kot anak-anak saudara saya tu tak dapat seperti yang dia targetkan...

      Insya Allah...Semoga adik Cik Hani dapat result yang best ye!

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to DIANA SAILA
Designed by UMIESUEstudio 2015