06 December 2012

Khilfi Eusoff dan Karipap-karipap cinta..

Assalamualaikum...
Kemana tak tumpahnya kuah, jika tak ke nasi.... Tapi kalau lambat suakan nasi ke mangkuk kuah dekat-dekat dulu dan kuah main cedok jer laju-laju, dah tentu-tentu la akan tumpah jugak ke meja kan, ... eh! Melalut! Abaikan yer...? :-)
Sebenarnya, nak bercerita pasal karipap.. Inti kentang ke, sardin ke, ikan ker...atau apa-apa inti yang seangkatannya dengannya, memang kegemaran papa Eusoff.. dan sekarang sudah menurun pulak ke nanaknya, Khilfi Eusoff.. Relate kan dengan perenggan pertama kat atas...? hihihih...
Mamanyer? Gemar jugak... :-p Cuma, mama Eusoff kan dalam proses mengurangkan jumlah berat yang terkandung dalam badan, so kuantiti yang diambil hendaklah dikurangkan...
Tapi sekali-sekala, kalau sedap abis la jugak berbiji-biji.. Pastuh barulah insaf! hahahha..

Karipap memang kegemaran nanak... tak pasti la plak bila kami baru terperasan akan hal nih.... Tapi masa kecil-kecil sikit dulu elok cara makan... Abis separuh.. lagi separuh mama ngan papa la kene abiskan..

Tapi bila dah besar nih ada pulak cara makan baru... Tengok gambar kat atas... nanak hanya makan karipap bahagian klim-klim je tuh... [bahagian keras...] yang lain simpan balik dalam pinggan.

Dah confirm la mama ngan papa jugak kene abiskan... Tak tahu lah naper bahagian tuh je yang nanak makan.. Sedap kot... rangup-rangup aje... Yang bahagian ada isi tak plak dia makan... Kekadang, isi je yang tinggal... kulit karipap semua dia sapu bersih...!

Alahai...macam-macam kamu ni nanak... :-)





2 comments:

  1. ha..ha...tepat sekali tu Na kemana tumpahnye kuah kan....suka betul eusoff kat karipap tu ye...
    rindu la ngan keletah eusoff....nnti dtg umah kngah ye leh wat karipap khas untk si comel tuh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Karipap untuk Eusoff je ker... mak ngah..? hihi..

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to DIANA SAILA
Designed by UMIESUEstudio 2015