13 February 2016

Saya seorang ENGINEER

Assalamualaikum..

Bukan la kerja mudah menjadi seorang engineer. Susah macam manapun saya tetap gembira dengan kerjaya saya. Keluar awal pagi ke tempat kerja.. dah tersedia kerja yang menimbun dimeja yang takkan pernah sudah... Pelik pun ada.. kenapa ye macam tu? Baru setahun jagung jadi engineer ni... banyak benda yang saya tak tahu. Kongsi-kongsi la pengalaman jadi engineer dengan saya ye?


Banyak sungguh production hari ni... Alhamdulillah! Pipe harini takde reject langsung! Macam ni barulah saya sebagai engineer boleh happy...ngeeeeee... Nak tengok gambar paip-paip yang tak reject tu? nah gambar atas tuu..itu la.. Saya baru lepas tengok kualiti paip tu. Memang terbaik lah..! Harap production-production lepas ni terbaik macam hari ni.. Baru lah bonus hujung tahun masyuukkk..

Tiap-tiap hari kan.. saya keluar awal ke tempat kerja.. kadang tak sempat makan pun sarapan yang mama buatkan. Kesian mama......... Balik pula dah lewat petang. Rindu sangat-sangat dah mama dan papa kat rumah ni! Jom lah balik sebelum hari gelap. Mesti mama dah sediakan makan malam.. nyum..nyum..nyum... mesti sedap!

Abang Eusoff mesti belum sampai rumah juga ni. Abang biasanya lagi lewat balik dari saya... Banyak pesakit, lagi lambat la abang balik. Tiap-tiap hari pun abang memang macam tuuu.. Takpe la.. abang berkhidmat untuk negara... apa boleh buat..


Owh..punch card dulu.. jangan lupa.. rutin harian sampai tempat kerja, punch card dulu.. nak balik punch card lagi.. macam tu lah setiap hari!


Ok dah! Jom balik..

Opss.. hari ni saya tak pakai baju engineer.. mama basuh semalam, mama kata tak sempat kering. Jadi saya pakai je mana-mana baju yang ada.. baju Donald Duck pun boleh mama kata.. Saya ikutkan aje.. anak mama la katakan.. hihi 

Hari-hari pakai baju engineer saya rasa hensem.

Hari ni pakai baju Donald Duck.. saya rasa macam extra hensem je.. :p








No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to DIANA SAILA
Designed by UMIESUEstudio 2015