14 February 2016

Cameroh Highland! Eusoff dan Elyass datang ni..

Assalamualaikum...



Jalan-jalan untuk edisi pertama di tahun 2016. Berkebetulan dengan majlis perkahwinan sepupu papa.. maka dapat la Eusoff dan Elyass merasa jalan-jalan di Cameron Highland. Kali yang dah banyak kali untuk Eusoff dan kali pertama untuk Elyass.

Jalan-jalan 2 hari 1 malam di Cameron Highland - 16~17 Januari 2016.

Hotel kali ini, Parkland hotel, Brinchang. Hotel budget di tengah-tengah Bandar Brinchang. Kenapa pilihan kami di situ? Dekat dengan Pasar malam Brinchang.. (Yang sebenarnya jauh la juga.. menapak 4 beranak, lagi-lagi lokasi pasar malam sudah beralih masuk ke dalam sikit, berbanding sebelum ini.. di tepi-tepi jalan besar tu). Tapi itu bukan lah masalah besar, berjalan di dalam keadaan dingin, sejuk-sejuk.. melihat perrmandangan sekeliling, memang best!

Jalan-jalan edisi singkat, tempat pergi pun sikit je yang sempat.

Bertolak awal pagi Sabtu ke Cameron Highland. Sampai tengah hari terus ke majlis perkahwinan. Selepas itu check-in hotel, rehat-rehat.. sebelah malamnya jalan-jalan cari makan di pasar malam brinchang. Beli apa yang perut perlu saje..sebab gaya macam masih kenyang makan kenduri tengah hari tu.

Hari ahad, check-out awal pagi. Breakfast di food court Brincang.. betul-betul berhadapan hotel sahaja lokasinya. Abang Eusoff dan Elyass breakfast nasi lemak dan "pat" je..

Pat = Telur 

Seterusnya Eusoff dan Elyass ke taman rama-rama. Dua beradik ni teruja sungguh!! Tapi yang bestnya..walaupun dorang takut-takut.. tapi diorang nak juga tengok rama-rama tu, biarpun dari jauh. Kalau kecil-kecil dulu abang Eusoff mesti dah meronta-ronta tarik tangan mama nak keluar dari situ. Alhamdulillah.. perkembangan yang positif untuk abang Eusoff!! Dalam 1 jam juga tengok butterfly dan bergambar sekeping dua.







Selepas tu kami singgah di ladang teh Bharat Plantation. Melihat kehijaun ladang teh sambil menghirup udara yang sangat segar dan nyaman. Mama cipta rekod tersendiri panjat bukit ladang teh tahap yang boleh tahan tinggi gara-gara mengikut permintaan abang Eusoff... Fuhh penat weh lagi-lagi bergilir dengan papa dukungkan Elyass. Panjat punya panjat.. abang Eusoff mintak stop.. tak larat dah katanya.. :) Elyass teruja melihat keindahan ladang teh saujana mata memandang...speechless! sambil tangan tunjuk sana sini..hihi





Indahkan anak-anak mama, alam semulajadi ciptaan Allah?

Alhamdulillah.. abang Eusoff dan Elyass berpeluang berjalan-jalan sambil menghirup udara segar di Cameron Highland. Lain kali ada rezeki kita jalan-jalan lagi ye..

Daa.. :)



2 comments:

  1. Nampak suasana yang nyaman dan sangat sihat.. alhamdulillah. Percutian yang singkat tapi bermanafaat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Che Mid,
      Amin.. semoga bermanfaat untuk anak-anak kecil ni..

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to DIANA SAILA
Designed by UMIESUEstudio 2015