05 January 2016

Penutup cuti-cuti 2015 :: Percutian singkat ke Port Dickson

Assalamualaikum..

Orang kata barang yang lepas jangan di kenang. 
Tapi.. kenangan manis tahun lepas, meh le kita kenang-kenang balik tahun 2016 ini.

Pic Kredit : http://portdickson.info/guest-hotel-spa.htm
11/12/2015 (Jumaat) bersempena dengan kelahiran Sultan Selangor... setelah memikir-mikir.. kesian anak-anak, terutama abang Eusoff, walaupun cuti sekolah dia tetap juga ke sekolah seperti biasa.. jadi jom la bawa anak-anak berjalan-jalan. Perancangan last minit! Hari ni booked untuk check-in besok. Mujur ada je hotel yang masih kosong. So, kami ke The Guest Hotel & Spa, Port Dickson. 

Matlamat utama, kami mencari hotel yang ada swimming pool. Untuk first time memperkenalkan pool kepada Elyass... :) Nak test, berani ke penakut ke..? Abang Eusoff pun kecil-kecil dulu penakut sungguh dengan air.. sekarang mari kita tengok..macam manaaaaa.... :)

Hotel ok..selesa..bersih.. breakfast pun memuaskan. Banyak pilihan makanan. Abang Eusoff suka sebab ada nasi lemak dan sausage! 

Sangat suprise, abang Eusoff dan Elyass sungguh teruja mandi manda kat pool tu.. Ingatkan takut... Tak dahh.. yeayy!

Abang Eusoff nampak takut-takut mula-mula jer, tapi lama-lama dah berani.. berbanding waktu dia kecil dulu.. memang takkan masuk dalam pool tu.. Sampai sudah! Basah pun tak! Tapi sekarang abang dah layannn... ajak naik, boleh pulak dia kata "mama, saya nak mandi pool lagi...please..."



Elyass, awal-awal macam takut juga.. tapi bila dah beberapa kali cubaan papa merendam dia dalam pool tu.. akhirnya nampak dia pun layan... yeayyy!!! Siap main-main tepuk air.. terpercik kat abang, gelak bukan main.. seronok ye kenakan abang..



Selain nak bawak anak-anak mandi pool..sebenarnya nak bawak juga diorang ke Rumah Terbalik Upside Down Art Gallery di Port Dickson ni. Yang Jauh-jauh masih tak mampu nak pergi.. so kita pergi yang dekat dulu lah.. Itu pun dah buat abang Eusoff teruja sangat-sangat dah.. 

Naik ke tingkat atas, ada pulak patung hantu tuuu.. abang Eusoff dah takut dan ajak balik dah.... "saya takut mama.." katanya.. haiish la anak..

Dapat la ambil beberapa keping gambar untuk kenang-kenangan.



Dewasa RM20.00 dan kanak-kanak RM15.00



Nak terjun dalam toilet ke tuu..?








Perjalanan balik ke KL, kami singgah di Pantai Teluk Kemang, Port Dickson..jalan-jalan tengok pemandangan. Dapat makan aiskrim pasu yang super best! Makan keropok dan minum air kelapa. Belikan abang bubble.. dan main tiup-tiup bubble. Niat di hati nak buat lukisan Elyass dan abang Eusoff, Alhamdulillah dapat buat... Mujur la anak-anak mama behave waktu pakcik nak lukis muka awak-awak tauu...


Elyass behave sangat-sangat..

Abang muka tua 3 tahun.. hhahahha




Abang Eusoff kasi mama papa, surprise lagi bila dia request nak main roller blade..
Sudah besar sangat ke kamu wahai anak?? dah pandai meminta nak main benda alah ni.. Ada je roller blade yang boleh disewa, tapi papa tak berani nak beri. Katanya takut jatuh.... abang Eusoff tak pandai lagi..

Boleh pulak abang jawab.. "saya pandai la mama... please..mama..please.."

Kesian... sebab menidakkan kemampuan anak-anak..
Tapi mama papa belum yakin pada abang untuk bermain benda-benda macam ni, yang berisiko besar untuk abang cedera.

Tunggu la 2-3 tahun lagi. yeerr...?

Itu sahaja percutian singkat 2 hari satu malam kami di Port Dickson.

Ke Rumah Terbalik Upside Down Art Gallery
Bermalam di The Guest Hotel & Spa, Port Dickson
Mandi pool di The Guest Hotel & Spa, Port Dickson
Ke Pantai Teluk Kemang, Port Dickson
Balik! 

Anak-anak gembira, mama papa suke.. :)



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to DIANA SAILA
Designed by UMIESUEstudio 2015