06 January 2016

Abang belajar mengaji dengan Ustazah Diana dan Ustaz Azam

Assalamualaikum..

Cerita abang Eusoff mula mengaji.. jom baca!

Kelas mengaji abang Eusoff

Post saya November 2013, 2 minggu selepas berpindah ke rumah baru, dan bermula lah episod, abang Eusoff tiada guru mengaji.

Dilema mama :: Di mana abang eusoff nak mengaji..

Sepanjang November, abang bercuti dari mengaji.. mama papa super sibuk, mengemas-ngemas rumah yang sangat bersepah. Tambah lagi nak serasikan diri dengan kehidupan baru. Sekali sekala dapat juga mengajar abang mengaji.. Tapi kebanyakkan masa memang tak sempat. 

Bermula Disember,  dengan kesibukan pergi kerja, balik kerja.. weekend dengan urusan diri dan keluarga, tak ada masa pula untuk mencari guru mengaji untuk abang, dan sebenarnya memang ada pun guru mengaji area-area situ. Cuma tiada masa untuk kami mencari.

Setelah berbincang dengan papa, menilai sebaik-baiknya.. kami membuat keputusan, guru mengaji abang Eusoff adalah mama dan papa. Insya Allah.


Bermula Disember hingga ke hari ini, abang akan mengaji 5 hari seminggu bermula Isnin - Jumaat, selepas solat Maghrib. Sabtu dan Ahad cuti dari mengaji.

Alhamdulillah.. berbekalkan semangat mama kepada papa, dan semangat papa kepada mama.. setakat hari ini masih konsisten mengajar abang mengaji. Kecuali jika ada hari-hari beraktiviti diluar dan terpaksa balik lewat ke rumah.

Tapi kan, kesian abang tau.. dapat guru mengaji yang garang..!! :p (Mama latuu...)
Confirm la mama kena garang tau sebab abang suka nak main-main masa ngaji. Bila garang sikit baru takut.. Baru serius nak ngaji.

Adik Elyass tumpang mendengar dan menyibuk sekali... Alhamdulillah.. harap-harap Elyass boleh kenal mengaji awal berbanding abang.

Progress Iqra' abang lambat sikit...
Sekarang masih di Iqra' 1... (Silap mama papa juga, kami start untuk abang mengaji di rumah sedikit lewat) Awal 5 tahun aritu. Di sekolah pun abang memang ada belajar mengaji. Silibus Iqra CIC sendiri. So bila mama papa tanya, abang dah Iqra' berapa? Teacher tak sure untuk menjawab.. it's ok teacher..

Tapi kan, abang memang sangat-sangat mengenal dah.. Tq teacher CIC!
Jadi senang ustazah Awien dulu..dan Ustazah Diana dan Ustaz Azam arini untuk mengajar abang Eusoff.

Tahun 2016, mama papa nak pecut!! Semoga Allah permudahkan! Semoga abang Eusoff memberi kerjasama yang hebat!

Doakan mama papa abang Eusoff, berjaya ye jadi ustazah dan ustaz terhebat untuk anak-anak..

Amin..amin..amin..


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to DIANA SAILA
Designed by UMIESUEstudio 2015