30 July 2015

Selamat Hari Raya ~ Kosong~Kosong..

Assalamualaikum…

Pengakhiran bulan Ramadhan 1436H, membawa bibit-bibit rindu hingga hari ini. Ya Allah kau berikanlah kesempatan untuk aku dan keluargaku melalui lagi Ramadhan di tahun-tahun yang mendatang. Amin..

Syawal yang sedang dilalui, sebolehnya ingin dinikmati… dihayati… sesungguh-sungguhnya.. Kerana nanti bakal akan merindu juga.. Allah.. istiqamahkan jiwaku… untuk terus jadi hamba-Mu yang semakin berubah ke arah yang terbaik.. dan makin baik.. Allah; Kau bimbingi aku, keluargaku, saudara maraku dan rakan-rakanku. Amin…

Alhamdulillah Syawal saya sekeluarga, di Kg Temau Pahang Darul Makmur. Kampung en.suami. Ada abah dan adik serta saudara mara, untuk kami menumpang gembira setiap kali raya. Sungguh meriah! Meriah dengan  gotong royong masak memasak! Meriah dengan makan-makan yang tak pernah habis.. bersambung-sambung je masak memasak, gaya nak berkenduri je.

Eusoff dan Elyass..?

Syawal ke-5 untuk abang Eusoff, dan Syawal per-1 untuk si kecil Elyass… Alhamdulillah mereka gembira di hari raya.. seperti kanak-kanak sebaya mereka juga..! 

Ade citer kelakar ni..abang Eusoff takut dengan bunyi mercun.. apa lagi main dengan mercun itu sendiri memang takkan laaa. Jadinya kegembiraan raya yang sememangnya sinonim dengan bermain mercun tak dapat la abang Eusoff rasa. Rugi tauuuu anak mama nii..

Tapi, rasa syukur gak.. saya tak perlu bimbang keselamatan abang Eusoff tika bunyi mercun berdentam-dentum di luar rumah..sebab saya tau tika bunyi mercun yang membingitkan telinga tu, abang Eusoff confirm sedang memeluk seseorang untuk dia melepaskan rasa takut… =p

Bunyi kelakar kan..? Tapi itu lah abang Eusoff.. 

Alhamdulillah raya kami gembira.. walaupun tak balik Terengganu…mmmm… (Sebenarnya nangis dalam hati.. jiwa rasa sayu tak dapat jumpa ayah dan adik beradik di Aidilfitri ini).

Sekeping dua gambar raya kami.. Susah bergambar bila dah beranak pinak… Tak banyak, tapi adalaa.. untuk kenang-kenangan..


Anak-anak dah berbaju tidur dah pun.... alahai gambar raya sekeluarga kami..
Sedih bagi gambar montot jee... gambar elok berdua depan-depan memang takde.. 

Elyas bersama abang-abang sepupu

Abang Eusoff bersama abang Haris dan atok
Tema warna baju raya utama kami adalah HITAM. Macam berkabung je kan.. =p
Sebenarnya jimat.. mama dan papa recycle tahun lepas punya baju sahajaaaa... anak-anak dua ketul ni je beli baru. Jimat kaedahnya.. =)  

Alhamdulillah Eusoff dan Elyass berkesempatan menziarah pusara arwah Wan di tanah perkuburan RTP Lembah Klau.. Kami rindu arwah sangat-sangat.. Al-Fatihah.

Dikesempatan Syawal yang mulia ini, Saya Diana; penulis Apabilaazambercerita, ingin memohon maaf kepada semua pembaca yang sudi singgah di ruangan ini; seandainya sepanjang menulis di sini.. ada kata-kata yang tidak sesuai untuk ditulis disini.. dan membuatkan ada yang terasa. Maafkan kekhilafan saya.

~Kosong ~Kosong yaaa..

Semoga Syawal ini..memberi kenangan yang terindah untuk anda semua..Insya Allah..



2 comments:

  1. Alolo.. comel elyas...eusoff pon mmg lagak abang sangat dah...si ibu maintain..hah! Mr azam...makin sihat...pandai diana menjaga ni!..neway hope syawal kali dapat jupe kamu sekeluarga... mmm..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Abang Eusoff abang yang sangat Sado..hahhahaha..
      Maintain apanye jaja.. berselindung disebalik jubah hitam... harus la nampak maintain..

      Insya Allah... ada rezeki kita jumpa ye..?

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to DIANA SAILA
Designed by UMIESUEstudio 2015