11 July 2015

My such a good helper!

Assalamualaikum..

Lately ni ada sorang budak ni kan... selalu aje offer diri nak menolong. 
Ringan tulang tau anak mama ni.... Alhamdulillah..

Bukti bergambar yang ditangkap "mama"razzi; pantang nampak dia bizi buat kerja mama terus berlari ambik hp.. nak ambik gambar..

"Frame ni macam tak patut ada kat sini la mama.. saya alihkan kat lain ye... Boleh?.. "


"Banyak nya pensil colour abang ni.. mmmm.. Saya tolong ambilkan, saya tolong letakkan kat bawah ni ye mama..? Abang nak mewarna nanti abang ambil je kat sini... Mama tak susah-susah nak tolong abang ambilkan pensil warna kat rak yang tinggi tu.. "

"Saya tolong mama susun cun-cun hanger, nanti mama nak hanger baju just kutip je kat lantai ye.. mama tak yah mencari-cari hanger dalam kotak dah... kan jimat masa mama..."

Muka tak bersalah tau, sepahkan hanger mama..duduk diam-diam kunyah hanger..

"Mainan abang saya ambil keluar dari kotak boleh mama? Saya nak susun elok-elok kat luar kotak.. senang nanti abang nak main pilih je mana-mana yang abang suka"
Mainan sedang dalam proses bawa keluar, satu-satu dikeluarkan dengan penuh hati-hati

"Mama nak botol susu saya ye...? nah meh saya tolong mama carikkan dalam kotak barang-barang saya dan abang ni.."


"Banyak eee buku abang...banyak eeeeeee.... nak pinjam buku abang boleh mama?? Nanti saya simpan balik tau... janji..janji.."

Sebahagian pertolongan Elyass yang sempat dibuktikan dengan gambar..

Ada banyaaakkkk lagi... pertolongan ikhlas dari Elyass untuk mama.. Terima kasih sayang. Sesungguhnya mama sungguh terharu... rasa nak nangis pun ada! hahahhah





2 comments:

  1. alamak aii...
    comel la entry ni :)
    tersenyum aida membaca nyer...
    sel-sel elyass sedang berhubung dgn sgt baik!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang sangat-sangat berhubung tanpa gagal Aida!

      Jenuh gak la mama nak ucap terima kasih kat Elyass atas susah payah pertolongannya.. =p

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to DIANA SAILA
Designed by UMIESUEstudio 2015