26 April 2013

Burung kakak tua... versi Khilfi Eusoff lagi..

Assalamualaikum…

Masa saya kecik dulu… banyak lagu-lagu femes zaman kanak-kanak.. terlalu banyak! Ada satu lagu ni memang evergreen sampai le sekarang.

Lagu nih..
Burung kakak tua
Hinggap dijendela
Nenek sudah tua
Giginya tinggal dua

Tak silap memang satu rangkap ni aje kan...? Atau mungkin ada rangkap lain yang saya tak tahu... Terasa rindu lak zaman kanak-kanak..menyanyi-nyanyi dengan arwah emak dulu.. Ye..lagu ni pun ada kenangan saya bersama arwah emak..
Sekarang masa sudah berlalu…saya yang dulunya anak-anak kecil riang berlari, melompat tak ingat, menyanyi terjerit-jerit lagu anak-anak kecil...  sekarang dah nak menginjak 30-an dah pun. Kini masa untuk saya lak menyanyikan lagu-lagu sebegini untuk nanak pulak. Biar dia juga dapat merasai keseronokkan menyanyi bersama-sama dengan mamanya. Bakal menjadi kenangan juga untuk nanak bila dia tua-tua nanti.. =(
Burung kakak tua
Hinggap di jendela
Papa sudah tua
Giginya tinggal dua

Lechum, lechum, lechum oh la laa..
Lechum, lechum, lechum oh la laa..
Lechum, lechum, lechum oh la laa..
Burung kakak tua…

Ulang-ulang nyanyi sampai nanak pun dah reti nak nyanyi sendiri…hihihi Kekadang duduk main mainan mulut boleh lak nyanyi lagu nih.. sangat comel saya rasa. Kekadang nyanyi sampai tertidur-tidur.... Nyanyi untuk diri sendiri..hihih.. Kekadang nyanyi sampai boring.. suruh nyanyi dah tak nak dah..siap ngeleng-ngeleh kepala tanda taknak.. kekadang tu buat tak dengar mama suh nyanyi...hihi

Kebetulan sebulan dua lepas ada terambil video nanak nyanyi lagu burung kakak tua dengan mama... Memang sengaja nak rakam..untuk kenang-kenangan...

Saya up sini sebagai kenangan abadi, bersulam kasih.... cheewah..


Mama Love you nanak! Untuk selama-lamanya.. Insya Allah..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to DIANA SAILA
Designed by UMIESUEstudio 2015