27 April 2013

Acara melipat kain baju

Assalamualaikum...

Penat mata tengok kain baju menggunung.... minggu ni minggu kurang kerajinan... =p En.suami dah tolong basuh baju tiap malam tapi isterinyer ni melipatnya idok.. Jadilah menggunung cantik je kat bilik kain... Malam minggu ni  kene gigih gak ar melipat, esok nak balik kampung.. kene settlekan jugak kain baju ni..kalo tak hati tak senang mau bercuti...

Jadinya, gigih gak la melipat kain selambak tu.. lagi gigih kalo acara melipat kain nih ada lak si nanak yang sangat ringan tulang nak menolong mamanyer nih.... memang kena gigih sungguh!

Biasanya saya tak kan beri nanak nak tolong melipat.. Memang takkan bagi... Sebab rasanya lagi lambat kerja saya... Kalo dulu masa takde anak, semua kerja cepat je siapnya.. Tapi bila dah ada anak ni... semua kerja jadi lambat dari kebiasaan.... Sabo je laa..

Kalau dah nak start melipat saya akan suruh nanak duk jauh-jauh sikit dari mama, sebab mama perlukan space yang luass...... kekadang nanak paham..slow-slow berundur..berikan mama space yang luas.. Kalo nanak cam tak nak faham.... dengar dulu lah acara nangis-nangis cam nak manje-manje nak duk atas riba mamanyer nih.. Ada masa nak baring dekat-dekat mama nak melipat... Kekadang teruji jugak hati dan jiwa mama..... aduii..

Itu takpe lagi... kadang-kadang buat perangai nak duduk-duduk atas kain...nak baring-baring, paling tak leh tahan...satu-satu dia hangkut kain mama  nak lipat bawak gi dapur la...ke mana-mana dia suka.. Kalau dah camtu memang keluar lah suara mama yang maha kuat... kikiki... Biasanya kalo tahap camtu nanak dah takut... [mama acah je padahal.. =p]

Malam  ni tergerak lak  hati nak bagi je dia melipat baju dia sendiri.. dan memang dah plan nak amik video nak tengok sejauh mane nanak nak melipat atau dalam erti kata lain sebenarnya nak menyebok mama buat kerja...hihi...

Jom  kita tengok... =)


video

Bertahan 3 minit permulaan je pun melipatnyer.... tak tahan godaan dengan Boboiboy.. Tengah-tengah rajin  melipat, mata lak asyik nak tengok Boboiboy... ending nyer kain baju ke mana... Eusoff dah kemana....haahahha

Cuba perati...Eusoff ada cara melipat baju yang tersendiri kan...... Nampak kurang suka melipat seluar..susah agaknyer =) hihhiih comel je...

Bila setiap apa yang anak-anak nak buat ni kan.. selagi dilarang selagi tu lah dia memberontak mahu buat jugak...sebaliknya bila dibenarkan... takde  lah lama mana nak buatnyer... kejap je..pastuh dah tak nak dah... Kurang mencabar agaknya buat sesuatu yang dibenarkan..... =)


Kusyuk je melipat..

Dan sudahnya.... siap jugak nanak melipat bajunya sendiri.... Leh cayerrr ke..? =)



Kerja melipat baju 3 beranak selama seminggu yang sepatutnya sejam je.... boleh ambik masa 2 jam lebih + sekali susun atur kat almari dan drawer, sangkut-sangkut mana yang perlu disangkut...

Selamat berhujung minggu....

2 comments:

  1. Melipat kain kerje yg menyampah tuk saye..huhu..tp pasrah lipat jugak sbb kalau tali sy yg lipat..tak de org nk buat dah...ngeeee...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul...menyampah sampai tak nak buat sekalipun....lastnyer kene buat jugak...

      almaklumlah.... kalo isteri tak buat..siapa lagi kan... kalo suami lak melipatnya..tak berkenan cara lipatan plak...sudahnya memang kene buat sendiri jugak laa..:)

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to DIANA SAILA
Designed by UMIESUEstudio 2015