27 January 2013

-Innalillahiwainnailaihirojiun-

Assalamualaikum...



Segala puji bagi Allah, Tuhan sekalian alam, puji-pujian kepada junjungan besar Nabi Mohammad S.A.W. 

Sebuah kehidupan ini, hanya pinjaman cuma.. Daripa-Nya kita datang, kepada-Nya jua kita akan kembali.. Al-Fatihah untuk arwah emak sepupu... telah kembali ke Rahmatullah petang semalam 26 Januari 2013.. Al-Fatihah..Al-Fatihah...Al-Fatihah...

Setelah genap 4 bulan  lebih  emak meninggalkan kami.. kini, sue, emak  sepupu kami menjejaki arwah.. begitu cepat arwah sue menjejaki arwah emak.. Sememangnya sudah takdir dan ketentuan Allah.. Takkan tercepat  dan takkan terlambat walau 1 minit. 

Percutian ke Penang, sememangnya cancel! Hari ini kami akan terus balik ke Kuala Terengganu. Mungkin tidak akan sempat dengan jenazah... Tapi demi memberi kekuatan kepada anak-anak kecil yang kehilangan ibu itu.. kami balik!

Apalah erti percutian, andai saudara mara di kampung sedang bersedih menghadapi kehilangan orang tersayang. Saya sudah melalui kesedihan yang teramat sangat itu 4 bulan lepas, dan saya tahu rasa perlunya kekuatan/sokongan moral saudara mara tika "kehilangan" ini.

Semoga perjalanan jauh kami.... dilindungi Allah...doakan kami selamat sampai...

.................................................................................................................................................

Semalam juga 26 Januari, genap 2 tahun arwah emak mertua kembali Kerahmatullah.... Al-Fatihah untuk arwah emak....

Kerinduan pada arwah tak kan pernah luput.... senyuman, layanan baik kepada menantunya ini akan menjadi kenagan nan abadi... Al-Fatihah..


Bandar Ipoh pagi ini mendung.... semendung hati kami... =(


3 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to DIANA SAILA
Designed by UMIESUEstudio 2015