18 October 2012

Khilfi Eusoff dah 2 tahun, Alhamdulillah..

Assalamualaikum...

3 tahun yang lepas [Lebih kurang.. :-p] saya dan en.suami gembira yang amat sebab ada perkhabaran gembira..kami bakal menerima si comel..!! Yahooo memang kami amat ternanti-nanti akan kehadiran si comel ini.. memandangkan dah 1 tahun kami berhoneymoon.... [boring jugak laa hidup berdua aje....]

Kami kawen 14 Mac 2008 [Selepas bertunang tanggal 09 Februari 2007]
Kami mendapat perkhabaran maha gembira dan teruja ini Februari 2010.. Yahooooooo!!
[Mengalir air mata dapat tahu zuriat kami sudah terbentuk elok di rahim ini.. Alhamdulillah]

Gambar atas : 13/03/2010  Gambar bawah : 12/04/2010

10Oktober 2010 - 4.00am



Bermula episod menggembirakan dalam hidup tatkala kami bergelar mama dan papa kepada si kecil Eusoff. Best tau jadi ibu baru...serba serbi baru....cabaran baru... dugaan baru.... segala-galanya baru. Kekadang tak tahan dugaan... masa tu en.suami bertindak sebagai penyelamat..jadi superhero... Jadi tempat luah rasa.... Mujur ada en.suami... Kata-kata encik buat saya rasa saya mampu jadi ibu terbaik. 

Pasal susu juga, en.suami penyelamat, kalau diikut rasa hati.. saya nak stop bagi breastfeeding kat nanak.. sebab tak banyak susu pun.. [alasan saya] lagi pulak penat kot nak bangun malam/pagi buta kene bagi susu sambil duduk.. [alasan saya lagi] Tapi en.suami yakinkan saya yang saya ada susu, ada baaanyak susu, dan nanak patut dapat susu mamanya...bukan susu lembu semata...!! 

Kekuatan dari en.suami penyebab saya mendapat kesedaran itu dan jiwa saya jadi kuat...saya bagi nanak susu sampai la ke hari ini. Hari umur nanak dah menjangkau 2 tahun. Saya bangga dengan diri saya sebagai mama! [sebelum ni tak pernah terfikir boleh menyusukan Eusoff sehingga ke umur 2 tahun, paling kurang pun mungkin 6 bulan aje kot...] Terima kasih en.suami sebab keyakinan itu, terima kasih nanak sebab sudi menerima susu mama, Terima kasih Allah, sebab kurniakan susu yang mencukupi untuk Eusoff hingga kini.. :-)

10 Oktober 2011



Ulangtahun kelahiran Khilfi Eusoff yang per-1 [Masa nie saya belom ada blog, so tak dapat nak mencoretkan kegembiraan itu. Ok, kita backdated je la ye...]

Sambutan ala kadar sahaja, hanya saya, en.suami dan si kecil Eusoff. Sambut pun hanya di rumah.. Kek pun hanya 1 slice... untuk birthday boy aje.... Tapi terasa kegembiraan sambutan 1 tahun kelahiran Eusoff sampai ke hari ini...

Saya dan en.suami nyanyikan lagi Happy Birthday kuat-kuat tepat pukul 12.00mlm. En.suami belikan tiup-tiup yang bunyi tuuu... [saya tak tahu ape namanya...] Tapi kan...nanak yang berumur 1 tahun tak berapa nak faham sangat... terpinga-pinga tengok mama dan papa melalak tak ingat. Mujur ada kek dengan sebatang lilin yang terpasang... Errkkk... muka nanak masa tuh macam tak sabar nak terkam kek...hihi.. Ok endingnya, memang la comot sangat... saya dan en.suami bagi aje nanak menyettlekan kek birthdaynya itu... Yang makan masuk mulut ada, yang buat main-main pun ada. Kami layankan aje la....

10 Oktober 2012



Alhamdulillah...genap 2 tahun nanak dimuka bumi ini bersama mama dan papa.
Simple-simple juga..... masih lagi 1 slice kek untuk birthday boy dan untuk tahun ini tambahan 1 slice kek untuk mama dan papa....Sambutan sama seperti tahun lepas, hanya sambutan bertiga di rumah.

Tapi sambutan tahun ini, kami buat ala-ala suprise untuk birthday boy..kikiki Bila diingat balik cam lawak je... ye la...apa la boleh difaham oleh Birthday boy berusia 2 tahun tu..kan..

Nampak macam mama dan papa yang over disitu...:-p

Kami belikan belon, belikan banner yang ready made kat kedai.. Balik je rumah terus masukkan birthday boy dalam bilik kasi dia layan Upin & Ipin. Saya apa lagi, terus meneruskan misi mendekorasi dinding dengan belon dan banner... Set-up meja, letak kek.. hidupkan lilin, tutup lampu bagi gelap semua... en.suami standby lagu Happy Birthday dan tunggu nak tekan play sahaja...

Lepas tuh saya panggil Birthday boy keluar bilik dan en.suami on lagu..kami ikut nyanyi kuat-kuat... yes! birthday boy nampak teruja, walaupun gayenya macam tak berapa nak faham mama dan papa buat ape sebenarnya..hahhahahha... [Nanak teruja tengok lampu lilin atas kek tu je..., Bila dah on lampu, teruja pula pada dekorasi mama kat dinding tu...] Tengok lilin atas kek, tengok dinding, tengok kek, tengok dinding....hihi..suke le tuuu??!! :-)

ok, dalam teruja itu nanak tiup lilin dengan bantuan papa.. nafas pendek-pendek camne nak tiup lilin kan... :-) Lepas tuh makan kek birthday... Bezenya untuk tahun ini nanak makan kek tak la terlalu comot macam usia 1 tahun... tahun ke-2 nie... Khilfi Eusoff makin pandai.. Alhamdulillah.. Good boy..

Semoga Khilfi Eusoff membesar menjadi anak yang berjaya didunia mahupun akhirat. Diberi budi pekerti dan akhlak yang baik, hormat orang tua...hormat pada orang muda juga, sentiasa sayang mama dan papa, berjaya jadi "Doktor Eusoff" [saya mau nanak jadi doktor...ngeh..ngeh..ngeh...] -Yang pastinya mama dan papa doakan hanya yang baik-baik untuk Eusoff. Boleh jaga mama dan papa waktu kami tua nanti juga...! Harap sangat..! 

Untuk Birthday Eusoff yang ke-2 tahun ini, tiada doa dan ucapan birthday dari atok.. :-(







6 comments:

  1. selamat hari lahir eusof.
    semoga sihat n ceria selalu.
    dan smoga menjadi anak yang berguna utk agama, bangsa dan negara.

    ReplyDelete
  2. smua gmbr mse kecik ade..comel la :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semua tuh kenangan Farisha... Kenangan yang terindah...

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to DIANA SAILA
Designed by UMIESUEstudio 2015