25 October 2012

Salam Aidiladha 1433H

Assalamualaikum...

Yeayy..yeayy..esok raya!

Photo Kredit to I Luv Islam.Com

Tapi raya korban tahun nie tak lengkap tanpa emak yang tersayang. Apa-apapun... ayah tetap ada menunggu kepulangan kami, anak-anaknya di kampung....

Tahun nie mengikut aturan raya,  saya beraya di Raub, Pahang Darul Makmur [kampung en.suami].

Cuma yang menjadi persoalan sekarang... apa ye menu saya nak masak pagi raya esok..? hahahha..berat betul persoalan itu kan? :-) Dah godek-godek banyak blog tukang masak ari niih..mau mencari resepi yang sesuai untuk dijamah dipagi Hari Raya Aidiladha... finally dapat satu menu, dan dah buat kerahan tenaga pun kat En.suami soh pergi beli.. [en.suami half day, so boleh ler tolong cik isterinya kan...:-) Luv you..]

Semenjak arwah emak tak ada [emak en.suami], bab masak memasak ni memang terpikul di bahu saya. Ye la.. dah 5 orang dalam keluarga, saya seorang sahaja bunganya...yang  lain semua kumbang-kumbang.... Mujur en.suami suka membantu bila saya kat dapur. Entah lah... selera abah susah nak agak..ada masa, apa yang saya masak bertambah-tambah.. Ada masa, cukup sekali makan je.. bila tanya nak tambah lagi..abah jawab sudah... ok, kalo camtu bermakna apa yang dimasak tidak kena selera la tu...

Sebab tu terasa cam mencabar betul bila fikir apa nak masak raya ni.. [esok le tu..]...hihih sebab saya tak pakar dalam bidang tu, apatah lagi nak mereka-reka makanan baru... kita tunggu je lah apa yang jadi.... Harap-harap apa yang saya plan ini, berjaya menyelerakan en.suami, abah, adik dan si nanak kecil, Khilfi Eusoff.. Insya Allah..

Raya ke-2 saya balik Terengganu Darul Iman. Ada kenduri arwah untuk arwah emak saya.
First time untuk balik dan tiada emak untuk sambut kepulangan kami sekeluarga.. :-(
Saya dah tahu saya bakal akan sedih sebab perkara pertama yang akan saya buat bila balik kampung, adalah peluk emak erat-erat..dan cium kedua belah pipinya. Semua itu tiada lagi.....

Apa-apa pun, ayah masih ada... Ayah juga akan menunggu kepulangan kami...peluk cium akan diberikan istimewa untuk ayah tercinta.... Alhamdulillah sehingga saat ini, Allah masih memberikan kami anak-anak nikmat mempunyai seorang ayah, walaupun kami tahu satu hari nanti Allah juga akan mengambil ayah pergi jua.. [tak sanggup nak menghadapi saat itu nanti]
Tetiba terasa rindu jugak kat ayah... Tak sabar nak menunggu hari raya ke-2...

Emak... rindunya... Al-Fatihah untukmu...

Salam Aidiladha untuk semua kawan-kawan blogger! Selamat balik kampung juga!





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to DIANA SAILA
Designed by UMIESUEstudio 2015