30 October 2012

Hidangan saya di Aidiladha...

Assalamualaikum...

Dah berlalu Hari Raya Aidiladha... Alhamdulillah..perjalanan pergi dan balik kampung selamat...walaupun terpaksa berhadapan dengan jem yang sangat teruk... Balik ke Raub yang kebiasaannya hanya 2 jam, tapi terpaksa kami harungi perjalanan selama 4 1/2 jam.. Perjalanan dari Kuala Terengganu ke Batu Caves, hanya mengambil masa lebih kurang 4 1/2 - 5 jam... terpaksa kami harungi selama 12 1/2 jam... :-/ Penat sangat...sampaikan terpaksa saya dan en.suami ambil emergency leave untuk hari Isnin baru ni gara-gara mengantuk dan penat yang tak tertahan. Sabo je laa..

Apa menu saja di Aidiladha...?
Tadaaa......

Gulai ikan tongkol

Ayam masak merah

Acar timun

Nasi minyak

Lemang, Beli..

Ketupat Daun Palas..Beli jugak..

Rendang ayam..ni pon beli..

Sila jangan tergoda dengan gambar ye.....sebab rasanya indah khabar dari rupa :-p
Macam tak berapa menjadi...erkk..atau senang cerita.. memang tak menjadi kot.. :-(

Sedih tau sebab biasanya saya akan call arwah emak bertanya pasal nak masak-masak ni.. Tapi bila emak dah tak ada... terpaksalah saya call, call dan call.. satu-satunya kakak yang saya ada.. . Mujur la kakak saya layan je call saya...

En.suami kata dah sedap dah... tapi hati kecil saya tetap kata tak berapa nak menjadi..... Sebab en.suami suka menjaga hati..Seboleh-bolehnya tak nak hati saya terusik..lagi-lagi bab masak-masak ni..

Tetiba teringat, nasi minyak yang saya buat untuk berbuka puasa Ramadhan lepas... memang 100% emak yang ajarkan melalui telefon...[sabarnye arwah melayan call saya start dari mula masak, sampai la siap masak]. Dan rasanya....sedap!! Saya akuinya.... [bukan nak memuji... tapi tu la berkat emak ajarkan, rasanya sedap sungguh! Siap bagi jiran sikit untuk berbuka puasa... Entrynya : Pencapaian yang terbaik setakat ini..berkat Ramadhan. :-)

Nanak yang memang akan mendahului acara makan-makan..
Hari raya ke-2 saya balik kampung Terengganu Darul Iman. Alhamdulillah majlis arwah emak berlangsung sempurna.. Masak-masak gotong royong adik beradik sahaja.... Alhamdulillah sedap.... Semoga majlis tahlil arwah ini sampai untuk arwah di sana. Semoga Allah merahmati dan memberkati setiap apa yang kami lakukan untuk arwah emak, Insya Allah...


Kerinduan pada emak dan ayah sangat menjadi-jadi sebelum tidur malam tadi, menitik juga air mata ini.... :-( Al-Fatihah untuk arwah emak & arwah emak mertua... Amin..



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to DIANA SAILA
Designed by UMIESUEstudio 2015