25 September 2012

22 Oktober 1948 ~ 15 September 2012 : Al-Fatihah

Assalamualaikum...

10 hari sudah berlalu...tapi terasa baru sekejap tadi menatap muka arwah untuk yang terakhir kalinya.. Senyuman..belaian..kata-kata nasihat..teguran..rajuk..tangis..tawa.. semua sudah menjadi kenangan nan abadi antara SAYA dan EMAK tersayang.


22 Oktober 1948 ~ 15 September 2012 : Al-Fatihah
Alhamdulillah.. Allah tabahkan hati saya, walaupun pemergian emak tetap ada esak tangisnya.... Saya redha akan ketentuan Allah... Dia lebih sayangkan arwah...dan menjemput arwah dikala usia 63 tahun.. Sama dengan usia kembalinya kekasih Allah, Nabi Muhammad SAW. Sangat cantik aturan Allah... :-)
10 hari pemergian arwah, hati saya masih lagi terasa rindu teramat...sangat-sangat rindu.... Rindu yang tak dapat saya bayangkan atau terangkan dengan kata-kata semata.... Tak dapat jugak dibayangkan dengan perbuatan juga....
"Mak.. rindunya adik pada mak... Rindu ingin memeluk erat tubuh emak, rindu ingin cium pipi emak, rindu ingin bergurau senda dengan emak... rindu segala-galanya tentang emak... Ya Allah... Rindunya aku pada insan yang bergelar EMAK ini" 
Semoga bacaan Yassin & Al-Fatihah yang tak putus-putus dari suami, anak menantu dan cucu-cucu semua,  Allah sampaikan untuk arwah emak tersayang.... Insya Allah.

Untuk sahabat-sahabat semua,
Sekiranya kalian terbaca entry saya ini, tolong sedekahkah Al-Fatihah untuk arwah emak saya, FATIMAH BINTI SENIK (Nama ibu arwah) .. Semoga roh emak saya sentiasa tenang di sana.... Amin..

Al-Fatihah....

8 comments:

  1. Al-fatihah utk arwah ibu..innalillah..

    ReplyDelete
  2. Takziah kak.
    Al-Fatihah.
    Semoga roh arwah ditempatkan di kalangan-kalangan orang yang beriman. Amin.

    ReplyDelete
  3. Al-fatihah..Semoga arwah emak ditempatkan dikalangan orang2 yg beriman..Amin..

    ReplyDelete
  4. takziah Na..semoga arwah ditmptkan dikalangan org-org yg beriman...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to DIANA SAILA
Designed by UMIESUEstudio 2015