24 June 2015

Hari bapa 2015 – Mata masuk habuk..


Assalamualaikum..

21 June 2015 [Ahad]

Seminggu sebelum tarikh hari bapa, saya dah ingatkan diri saya.. janganlah saya terlupa hari tersebut. Saya nak telefon ayah dikampung… nak ucap kat ayah “Selamat Hari Bapa” 

Ahad malam saya call ayah [kebiasaan saya memang akan call ayah belah malam], belum dapat cakap pun.. hati saya dah berdebar-debar dulu… saya takut saya tak mampu nak sorok esak tangis. [Memang saya anak yang manja..]

Saya : Ayah.. adik nak ucapkan “Selamat Hari Bapa” ke ayah.. 

Ayah :mm….

Saya : Terima kasih ayah sebab besarkan adik dari kecil sampai adik besar sekarang..

Ayah : Bila dah besar tinggal ayah jauh-jauh ork…….?

Saya : ……..

Ayah : Terima kasih adik sebab ingat..

Tak mampu dah nak bercakap lebih dah.. air mata saya gugur lebat.. Tapi saya tahan esak tangis.. saya tak nak ayah dengar, sebab ayah pun walaupun nampak bekeng/garang tapi ayah punya hati yang lembut/sensitif juga..

Dalam bertahan-tahan tu.. ayah mesti dengar suara saya dah lain.. Suara ayah pun dah lain macam…

Terus matikan talian.. sebab dua-dua pun sebak!

Saya tahu ayah tak bermaksud lain dengan ayat tu….Saya tahu ayah Redha bila suami saya melafazkan “Aku terima nikahnya……” 6 tahun lepas.. Ayah redha bila anak perempuan yang dibesarkan 25 tahun akhirnya berpindah tanggungjawab kepada suaminya pula.. Ayah redha bila anak perempuannya terpaksa mengikut suami duduk jauh darinya… Ayah sudahpun redha dengan ketentuan itu.

Ayah kata begitu sebab sayang dia pada saya tidak pernah berbelah bagi dari saya kecil sehingga lah saya dah beranak pinak kini ~~saya tahu itu..

Adik pun sayang ayah sangat-sangat! Lillahi Taala…
Adik nak jadi seorang yang berjasa pada ayah.. Insya Allah..

Hari akad nikah saya..14 March 2009

Selamat hari bapa suamiku sayang -KAMARUL AZAM BIN NASARUDIN




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to DIANA SAILA
Designed by UMIESUEstudio 2015