13 May 2012

Selamat Hari Ibu...

Selamat hari ibu untuk emak saya…
Saya dah telefon beliau, dan dah ucapkan ucapan yang paling syahdu itu
Selamat Hari ibu, emak.. Semoga Allah panjangkan usia emak… Terima kasih atas segala jasa dan pengorbanan emak dalam membesarkan adik selama ini
Terasa ada air hangat mengalir di pipi.. Ya…. Terlalu tersentuh apabila melontarkan ucapan yang maha syahdu sebegitu kepada emak saya yang saya tinggalkan beratus-ratus kilometer di kampung….
Terima Kasih adik…” Balasan ringkas dari emak
Dan sepi…… (Saya tahu, emak pun merasai kesedihan itu.. dan mungkin juga ada air mata kesedihan yang bergenang di kelopak mata beliau..)
Jika saya berada di hadapan emak pada saat dan ketika itu…sudah tentu saya peluk erat-erat tubuhnya... Terlalu berjasa beliau dalam membesarkan saya dan anak-anaknya yang lain.. Terima kasih emak…. Tak dapat saya bayangkan hidup saya tanpa emak… 



Untuk arwah emak mertua…
Al-Fatihah untuk arwah…


Hanya dua tahun lebih saya sempat menjadi menantu untuk arwah… Tahun 2009, 2010. Dalam sambutan hari ibu pada dua tahun itu sempat saya mengucapkan “Selamat Hari Ibu” untuk arwah… Tak terkata gembiranya arwah kerana menerima ucapan dari menantu dan satu-satunya “anak perempuan” yang arwah ada.
Janji Allah itu pasti! Arwah emak dijemput oleh-Nya pada Januari 2011.. Selepas 4 bulan bergelar seorang “Wan”…kepada nanak saya…cucu yang memang sangat ditunggu-tunggu oleh arwah….dan pada tahun itu dan juga tahun ini, hanya doa sebagai ganti ucapan hari ibu….
Ya Allah.., kau rahmatilah roh arwah emak…. Semoga tenang di alam sana. Terima kasih kerana melahirkan anak yang amat baik itu, (en.suami)… Kerana didikan emak yang terbaiklah melahirkan anak yang sangat bertanggungjawab kepada keluarganya kini.. Alhamdulillah…


 ***********************************************************************

Untuk diri saya..

Selamat hari ibu Diana..

Semoga Allah memberi saya kesabaran, kekuatan dalam membesar cinta hati saya dan en.suami, EUSOFF.. Insya Allah....


3 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to DIANA SAILA
Designed by UMIESUEstudio 2015