17 June 2012

17 June 2012 -Selamat Hari Bapa..

Hari Bapa tahun nie saya agak-agak terlepas pandang... Iklan-iklan mengenai sambutan Hari Bapa pun macam kurang aje... Errkk.. ker saya yang kurang tengok tv... Semenjak dua menjak nie asyik melayan Mr. Noddy ajee ngan nanak... Saya memang maklum yang bulan Julai merupakan hari bapa.., cuma tidak tahu berapa hb nye. So hasil pencarian di google.. 17 hb merupakan Hari Bapa (Ahad)...fuhhh...mujur masih tak terlewat untuk saya menelefon ayah nak ucap selamat hari bapa... :-)

**********************************************************************
Saya tepon ayah awal sehari sebelum Hari Bapa..

Saya : Selamat Hari Bapa ayah...
Ayah : Ayah dok sambut Hari Bapa... Sambut hari "ayah" je...
(Rupanya ayah buat lawak..kekekke)
Saya : Hehhehe...ok... Selamat Hari Ayah ayah...

Senyap....sambil dengar ayah cam gelak-gelak malu dihujung talian.. :-)
Itu lah ayah saya..., seorang yang pemalu sebenarnya... Lagi-lagi kalau ucapan khusus yang memang ditujukan khas untuk beliau, cam hari jadi ke..? Hari bapa..dll..

Selama 28 tahun saya hidup, amat bermakna dengan kehadiran seorang "ayah" yang sangat berjasa ini... Memang ayah sedikit garang dalam membesarkan anak-anak, tapi disebalik kegarangan beliau itu ada juga perasaan kasih dan sayang yang tak berbelah bagi.. (hikikhik..dalam hati ada taman gitu..) Saya sayang ayah saya kerana Allah..



**********************************************************************

Untuk bapa mertua, tak berkesempatan untuk call...tapi dalam hati kecil saya tetap mengahrgai jasa-jasa beliau. Sepanjang saya mengenali abah,abah seorang yang kuat semangatnya, cekal dalam mencari rezeki dalam membesarkan anak-anak, sehinggalah berjaya kini. Alhamdulillah Allah memberkati hasil usaha seorang abah...

Terima kasih abah... atas jasa dan pengorbanan abah. Selamat hari bapa abah....


*************************************************************************

Untuk en.suami, Selamat Hari Bapa mama tujukan kepada papa.. Kalau papa baca entry mama nie, mesti papa senyum sampai telinga kan...? :-)

Chop!! Chop!! Chop!! Mesti terdetik dalam hati papa, kat rumah boleh ucap..nape nak kene tulis entry bagai kan.... Heheheehhe.. Betul kan papa fikir ini....??
Mama tulis entry khas untuk lelaki-lelaki kesayangan mama... Papa antara yang bertuah itu..hhehehe...

I love you papa....hingga ke hujung nyawa. Terima kasih kerana menjadi suami, sahabat dan seorang pendengar setia kepada setiap rintihan mama. Terima kasih kerana menjadi papa yang terbaik buat nanak yang comel itu, Eusoff... Terima kasih atas segala-galanya.

I love you untill the end.. "Selamat Hari Bapa"..


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to DIANA SAILA
Designed by UMIESUEstudio 2015